برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیرانه به میزان ۵۳ هزار و ۷۲۰ نفرساعت/ ورودی پرونده‌های اتهامی نیرو‌های مسلح استان ایلام کاهش ۲۲ درصدی داشته است

10:41 - 05 مرداد 1397
کد خبر: ۴۳۹۱۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی استان ایلام گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام در راستای پیشگیری از وقوع جرم با اعزام قضات به یگان‌های مختلف کلاس‌های آگاه‌سازی حقوقی را برگزار می‌کند که در طول پنج سال گذشته آمار برگزاری کلاس‌های مذکور ۵۳ هزار ۷۲۰ نفر ساعت بوده است.

برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیرانه به میزان ۵۳ هزار و ۷۲۰ نفرساعت/ ورودی پرونده‌های اتهامی نیرو‌های مسلح استان ایلام  کاهش ۲۲ درصدی داشته است.محمد روشنایی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از برگزاری برگزاری کلاس‌های پیشگیری از جرم به میزان ۵۳ هزار ۷۲۰ نفر ساعت خبر داد.

رئیس سازمان قضایی استان ایلام تصریح کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در کنار مأموریت اصلی خود تحت عنوان برقراری عدالت کیفری در نیرو‌های مسلح و در ارتباط میان نیرو‌های مسلح با جامعه و حکومت با عنایت به تاکیدات و توصیه‌هایی که در آموزه‌های دینی در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح و درمان مجرم استفاده ازتدابیر پیشگیرانه و اقدامات تأمینی و تربیتی را مورد توجه داشته است.

وی اظهار کرد: بر اساس بند ۵ از اصل ۱۵۶ قانون اساسی و در اجرای تدابیر و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و فرمانده محترم کل قوا علاوه بر اعزام مستمر قضات سازمان جهت برگزاری کلاس‌ها و جلسات آگاه سازی قضایی و حقوقی و اطلاع رسانی در خصوص ماهیت و پیامد‌های ارتکاب جرم، به منظور حفظ و صیانت نیرو‌های مسلح از بروز ناهنجاری‌ها وظیفه و رسالت پیشگیری از وقوع جرم را در نیرو‌های مسلح وجه همت خود قرار داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون سه برنامه پنج ساله پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تصویب و ب. انجام رسیده است. برنامه پنج ساله اول با عنوان «آسیب شناسی» برنامه پنج ساله دوم با عنوان «آسیب زدایی» و برنامه پنج ساله سوم با عنوان «پیش‌بینی مقدم بر پیشگیری است» برنامه پنج ساله چهارم کنونی با عنوان «اجرایی نمودن راهکار‌های بدست آمده با همکاری نیرو‌های مسلح» می‌باشد.

روشنایی خاطرنشان کرد: علاوه بر این به صورت فصلی جلسات شورای پیشگیری توسط سازمان قضایی استان ایلام با فرماندهان ارشد و مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم به صورت سالانه برگزار و در این جسات علل و عوامل وقوع جرم و راهکار‌های مناسب پیشگیری از جرائم با استفاده از الگو‌های ارائه شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. خوشبختانه انجام امور فوق موجب کاهش چشمگیر جرم در نیرو‌های مسلح شده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام افزود: همچنین سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام در راستای پیشگیری از وقوع جرم با اعزام قضات به یگان‌های مختلف کلاس‌های آگاه سازی حقوقی را برگزار می‌کند که در طول پنج سال گذشته آمار برگزاری کلاس‌های مذکور ۵۳ هزار ۷۲۰ نفر ساعت بوده است.

وی در پایان گفت: همچنین با انجام برنامه‌های پیشگیرانه سازمان قضایی آمار ورودی پرونده‌های اتهامی نیرو‌های مسلح استان ایلام در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۱ (پنج سال قبل) به میزان ۲۲ درصد کاهش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *