اقبالی: لیگ برتر فوتبال امسال هم بی‌در و پیکر خواهد بود/ دلالان بازیکنان مرجوعی خارجی را به تیم‌های ایرانی قالب می‌کنند

1:08 - 18 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۰۳۷۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتبال ایران گفت: بازیکنان مرجوعی کشورهای خارجی وارد لیگ برتر می‌شوند و می‌آیند تا به اصطلاح باعث تقویت فوتبال ما شوند.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با میزان، درباره آغاز مسابقات بیست و دومین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور، اظهار داشت: از همان روز اول شروع لیگ برتر بین تیم‌ها جنگ خواهد شد و فوتبال بی در و پیکری را دنبال خواهیم کرد. تنها چیزی که در مسابقات لیگ امسال مطرح است و می‌شود درباره آن صحبت کرد؛ پول بی حساب و کتابی است که در فوتبال هزینه می‌شود.

وی در رابطه با نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: بازیکنانی که در تیم‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند، بازیکنانی هستند که در سال‌های گذشته هم در همین لیگ بودند و چیزی به فوتبال ایران اضافه نمی‌کنند. یک سری از بازیکنان مرجوعی هم توسط دلالان از کشورهای خارجی وارد لیگ برتر می‌شوند، به خاطر اینکه در فوتبال خودشان مورد تایید نیستند، می‌آیند تا به اصطلاح باعث تقویت فوتبال ما شوند و به تیم‌های ایرانی قالب می‌‌شوند.

*فوتبالیست خارجی تاریخ گذشته جذب تیم‌های لیگ می‌شوند

کارشناس فوتبال ادامه داد: یک سری فوتبالیست خارجی تاریخ گذشته هم جذب تیم‌های لیگ می‌شوند که عمدتاً بالای 30 سال سن دارند. این بازیکنان هم از رده خارج شده‌اند و پول بدون حساب و کتاب را به آنها می‌دهند.

مدرس فوتبال در خصوص حضور دلال‌ها در فوتبال ایران تصریح کرد: موضوع و بحث دلالیسم در فوتبال ایران صحبت و حرف دیروز، امروز و فردا نیست. پول زیادی به فوتبال ایران تزریق شده است که متأسفانه در اینجا دلال‌ها منافع خودشان را می‌برند. این پول بی‌حساب و کتاب به صورت ناگهانی افزایش پیدا کرده و هر باشگاه بالای 300 - 400 میلیارد تومان برای هر فصل هزینه می‌کند که جای بحث مفصل دارد. چه کسی این پول‌ها را می‌آورد و بین باشگاه‌ها که عمدتاً دولتی هستند، تقسیم می‌کند؟ چیزی که به نظر می‌رسد این است که بیشتر این پول به وسیله دولت در باشگاه‌ها هزینه می‌شود. در حالی که تمام باشگاه‌های فوتبال ایران دولتی هستند و این پول که سهم فوتبال ماست، مبالغ کلانی به جیب دلالان مدیران، مربیان، بازیکنان و ... می‌رود.

*در فدراسیون فوتبال هیچ‌کس سر جای خودش نیست

اقبالی در خصوص بیانیه‌نویسی بازیکنان تیم ملی، تاکید کرد: این رفتارهای بازیکنان به خاطر این است که هیچ کس سرجایش خودش نیست. وقتی فدراسیون و باشگاه‌ها در زمینه مدیریتی و تشکیلاتی به روز سیاه نشسته‌اند چه توقعی از این فدراسیون دارید. بازیکنان هم وقتی می‌بیند فوتبال صاحبی ندارد و هر کس به دنبال منافع خودش است، احساس خطر می‌کنند و دست به چنین رفتاری می‌زنند که بیانیه بنویسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از بازیکنان هم احتمال می‌دهند جایگاهی در تیم ملی برای شرکت در جام جهانی ندارند، همچنین کسانی که بیرون از فوتبال ایران قرار گرفته‌اند و امکان بازگشت‌شان هم نیست، سعی می‌کنند بازیکنان را تحریک کنند. ملی‌پوشان هم فکر می‌کنند بزرگ شده‌اند، فردی هم در فدراسیون فوتبال نیست که به بازیکنان کمک کند و اصلاحاتی را صورت بدهد. به همین دلیل به دنبال افرادی خارج از چارچوب فوتبال هستند تا شاید آنها بتوانند بازیکنان را کمک کنند.

گفت‌وگو از ابوطالب جدیدی

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *