رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تداوم رویکرد استعمارگرایانه کلیسای کاتولیک علیه بومیان کانادا

12:13 - 15 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۸۹۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کلیسای کاتولیک شیوه‌های استعمارگرانه و غیرانسانی خود علیه بومیان را در کانادا ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان – مبارزات جاری بومیان کانادا را نباید ویژگی فرهنگی آن‌ها دانست؛ چراکه این مبارزات نشانه تلاش‌های مردمی هستند که هنوز از آسیب‌های میان نسلی و وحشت تجربه شده از طریق نسل کشی و سوءاستفاده در چارچوب همسان سازی مورد نظر مدارس شبانه روزی کودکان بومی رنج می‌برند و با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش « yesmagazine»، هفت سال پس از درخواست کمیسیون آشتی و حقیقت مبنی بر عذرخواهی کلیسای کاتولیک برای نقش این نهاد در جنایت‌های مدارس شبانه روزی بومیان در کانادا، «پاپ فرانسیس» تنها به دلیل اصرار مداوم مردم بومی کانادا پذیرفت که از آنان عذرخواهی کند.

عذرخواهی پاپ در حالی رخ داد که کلیسای کاتولیک نه تنها مسئولیت نسل کشی و آزارهای روحی، عاطفی و فیزیکی بومیان را برعهده نگرفت بلکه از تشکیلات اعمال کننده سیاست همسان سازی در قالب مدارس شبانه روزی کودکان بومی حمایت کرده و مقامات این تشکیلات را که مرتکب جنایت‌های مختلف کودکان شده اند، تحت حفاظت خود قرار داده و می‌دهد.

بنابراین عذرخواهی پاپ از بومیان کانادا در بدترین حالت «وحشتناک» و در بهترین «توهین آمیز» است.

در عین حال، کلیسای کاتولیک پس از کشف گورهای بی نشان کودکان بومی در مدارس شبانه روزی متعهد شد 30 میلیون دلار به بازماندگان کمک کند؛ وعده ای که محقق نشد و کلیسای کاتولیک ادعا می‌کند همچنان در حال کار روی این طرح است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کلیسای کاتولیک در سال 2016 برای بازسازی کلیسای «تورنتو» 128 میلیون دلار اختصاص داد.

از آن جا که کلیسای کاتولیک یکی از ثروتمندترین نهادها در جهان است، بهانه‌های آن برای عدم پرداخت کمک به بازماندگان مدارس شبانه روزی کودکان بومی در واقع نشان دهنده اولویت بازسازی کلیساها بر آشتی با بومیان است.

البته کلیسای کاتولیک همچنان با درخواست کمیسیون آشتی و حقیقت مبنی بر ارائه سوابق مدارس شبانه روزی کودکان بومی مخالفت کرده است که گمانه از بین رفتن سوابق مذکور را پررنگ می‌کند.

کلیسای کاتولیک همچنین با بازگرداندن آثار و میراث فرهنگی بومیان کانادا که در زمان استعمار به سرقت برده و در موزه کلیسا قرار داده شد، مخالفت می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *