درهای دانشگاه تهران به روی دانش‌آموزان باز می‌شود

12:42 - 14 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۷۶۶۹
ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» هم‌زمان با اعلام نتایج آزمون سراسری در دانشگاه پس از دو سال برگزاری مجازی، روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، فرشته امین، مدیر واحد توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال دانشگاه تهران گفت: ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» هم‌زمان با اعلام نتایج آزمون سراسری، پس از دو سال وقفه و برگزاری به صورت مجازی، امسال به صورت حضوری و با شعار «دانشگاه تهران؛ نماد آموزش عالی» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» ویژه دارندگان رتبه‌های کمتر از ۱۰۰۰ گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه معرفی دانشگاه تهران، رشته‌های تحصیلی آن، امکانات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، رفاهی و بین‌المللی آن بویژه برای رتبه‌های برتر آزمون سراسری امسال است تا دانش‌آموزان بتوانند بر مبنای اطلاعاتی که برای آنها ارایه می‌شود و همین‌طور پرسش و پاسخ با رتبه‌های برتر سال‌های گذشته، اساتید و دانش‌آموختگان دانشگاه تهران به صورت آگاهانه رشته تحصیلی مناسب را انتخاب و تصمیم درستی را اخذ کنند.

امین، با اشاره به اینکه برنامه در دو بخش برخط و حضوری برگزار می‌شود، افزود: در ساعت مشخصی معاونین آموزشی و اعضای هیئت‌علمی برخی از دانشکده‌ها به صورت حضوری و متمرکز در دانشگاه و برخی دیگر به‌صورت برخط در خصوص معرفی رشته‌های تحصیلی و امکانات دانشگاه پاسخگوی دانش‌آموزان خواهند بود.

دبیر رویداد ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» اضافه کرد: به این دلیل که امسال زمان انتخاب رشته اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور همزمان با تعطیلات پیش رو است و همچنین با توجه به آنکه برخی دانش‌آموزان در شهرستان امکان حضور یافتن در دانشگاه تهران را ندارند، در سامانه مدیریت توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران به نشانی tcs.ut.ac.ir   بخشی تعبیه شده است که محتوای کاملی در ارتباط با معرفی دانشکده‌ها و امکانات و تسهیلات آنها در دسترس دانش‌آموزان قرار دارد و بروشورها، کلیپ‌ها، آلبوم عکس و در برخی موارد تور مجازی جهت مشاهده فضای فیزیکی برخی دانشکده‌ها در این سامانه تعبیه شده و در راستای انتخاب رشته صحیح و ایجاد شناخت در دانش‌آموزان می‌تواند موثر باشد.

دبیر رویداد ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» ادامه داد: دانش‌آموزان امکان بازدید حضوری از برخی قسمت‌های هماهنگ‌شده در دانشگاه تهران و دانشکده‌ها را در روز مقرر خواهند داشت.

امین، کمک به دانش‌آموزان و هدایت آنها برای انتخاب صحیح و آگاهانه رشته تحصیلی؛ آشناسازی دانش‌آموزان با رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران؛ معرفی امکانات و تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای دانشجویان؛ معرفی فضاهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی پردیس/دانشکده‌های دانشگاه تهران؛ معرفی قطب‌های علمی دانشگاه تهران برای جذب دانش‌آموزان برتر؛ معرفی چهره‌های ماندگار، دانشمندان جوان و دانشجویان موفق دانشگاه تهران؛ آشنایی با اهداف، ارزش‌ها و سبک زندگی در دانشگاه؛ معرفی امکانات، موقعیت، جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه تهران برای دانش‌آموزان ، خانواده‌ها و مربیان را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد.

پنج دوره برنامه «روزی با دانشگاه تهران» با هدف تقویت ارتباط مؤثر بین دانشگاه و جامعه، آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با دانشگاه و نشان دادن فضای علمی و فرهنگی با نشاط و متمایز آن و به‌منظور ایجاد علاقه، انگیزه و روحیه تلاش برای ورود به نماد آموزش عالی ایران «دانشگاه تهران» و جذب دانشجویان برتر؛ توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پنج سال اخیر برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ به صورت حضوری ویژه دارندگان رتبه‌های کمتر از ۱۰۰۰ برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این ویژه‌برنامه لازم است ابتدا از طریق آدرس tcs.ut.ac.ir m در سایت ثبت نام نمایند و صبح روز سه شنبه ۱۸ مرداد به باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران واقع در خیابان ۱۶ آذر، جنب پلی کلینیک ۱۶ آذر مراجعه کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *