قوه‌ قضاییه، دومین دستگاه کشور در زمینه تعاملات الکترونیک

9:45 - 14 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۷۳۳۰
مدیرکل توسعه تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا در ۲ ماهه نخست سال جاری با ارائه و دریافت بیش از ۵۶ میلیون استعلام و تبادل سرویس با دیگر دستگاه ها عنوان دومین دستگاه پر تعامل در کشور را از آن خود کرده است.

حسین مزارعی در گفت‌وگو با میزان، گفت: دستگاه قضا در ۲ ماهه نخست سال جاری با ارائه و دریافت بیش از ۵۶ میلیون استعلام و تبادل سرویس با دیگر دستگاه ها عنوان دومین دستگاه پر تعامل در کشور را از آن خود کرده است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ سرویس الکترونیک بر خط میان قوه قضاییه و دستگاه های دولتی با هدف کاهش اطاله دادرسی، تسریع در رسیدگی به پرونده ها و دسترسی سریع و آسان سایر دستگاه‌های دولتی به استعلامات حقوقی و قضایی صورت می‎گیرد.

مزارعی با اشاره به تبادل بیش از ۸۲ میلیون استعلام با دیگر دستگاه های دولتی در چهار ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: این در حالی است که در ۴ ماه ابتدایی سال گذشته این عدد ۱۲ میلیون بوده است و شاهد یک رشد چشمگیر در زمینه دریافت و پاسخ به استعلامات و ارتباطات الکترونیک دستگاه قضا با دیگر دستگاه ها بوده ایم.

مدیر کل تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه فناوری های نوین سرعت رسیدگی به پرونده ها را افزایش داده است، تاکید کرد: پاسخگویی سریع و در لحظه به استعلامات ضمن افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی زمینه بروز برخی از جرایم مانند جعل و سرقت ادله و اسناد را از بین برده است.

وی اضافه کرد : در حال حاضر بیش از ۱۲۰ سرویس میان قوه‌قضاییه و دستگاه های دولتی با هدف کاهش اطاله دادرسی، سرعت در رسیدگی به پرونده ها و دسترسی سریع و آسان سایر دستگاه های دولتی به استعلامات حقوقی قضایی صورت می‎پذیرد که سجل محکومیت های مالی، سرویس استعلام اشخاص حقوقی، تصدیق اصالت اسناد رسمی و تصدیق اصالت آرای قضایی از جمله این سرویس ها است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *