رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشته شدن بیش از ۵۳۰ نظامی اوکراینی در دو حمله هوایی

19:36 - 13 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۷۰۴۳
وزارت دفاع ارتش روسیه گفت: در پی دو حمله هوایی ۵۳۰ نظامی و شبه‌نظامی اوکراینی در مناطق مختلف «دونتسک» و «لوهانسک» کشته شده اند.

خبرگزاری میزان – طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،  ایغور کوناشینکوف، در اظهاراتی در یک کنفرانس خبری از کشته شدن ۵۳۰ نظامی و شبه‌نظامی اوکراینی در دو حمله هوایی جداگانه در مناطق مختلف «دونتسک» و «لوهانسک» خبر داد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این راستا افزود: نیروهای مسلح روسیه به عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین ادامه می‌دهند و در نتیجه حملات هوایی با سلاح‌های بسیار دقیق به مواضع تیپ ۹۲ مکانیزه، در نزدیکی شهر خارکیف، ۱۳۰ نظامی کشته شده و ۱۳ خودروی زرهی منهدم شدند.

وی گفت: یک نقطه استقرار موقت یگان‌های تیپ ۹۵ در روستای «کنستانتینوفکا» در منطقه «دونتسک» مورد اصابت موشک‌های هوا به زمین جنگند‌های روسی قرار گرفت و در نتیحه بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح اوکراین از پا در آمده و ۲۰ خودروی زرهی و نفربر و تانک نیز مورد اصابت قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین با بیان اینکه در نتیجه عملیات تهاجمی فعال نیروهای روسی به همراه نیروهای مسلح جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در مناطق مختلف و روستاهای جمهوری خلق دونتسک، یگان‌های پیاده مکانیزه ۵۴، ۵۶ و ۵۸ نیروهای مسلح اوکراین پس از متحمل شدن خسارات سنگین توان رزمی خود را از دست دادند و محل خود را ترک کردند، افزود:  طی ۲۴ ساعت گذشته دو پایگاه فرماندهی نیز از جمله  تیپ ۹۵ هوابرد در منطقه روستای «کنستانتینوفکا» در منطقه «دونتسک» هدف قرار گرفتند و حملات موشکی و توپخانه‌ای و هوایی به تأسیسات نظامی اوکراین ادامه دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنج اسفند ۱۴۰۰) تاکنون در مجموع  ۲۶۱ فروند هواپیما ۱۴۵ فروند بالگرد ۱۶۷۳ پهپاد ۳۶۴ سامانه موشکی ضد هوایی  ۴۲۴۴ تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی ۷۸۶ راکت انداز چندگانه  ۳۲۵۱ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و ۴۶۹۶ وسایل نقلیه نظامی ویژه منهدم شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *