پیام وزیر امور خارجه به نشست بررسی چالش‌های تولید و صادرات خرما در شهرستان دشتستان

13:00 - 13 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۶۵۹۵
پیام وزیر امور خارجه در نشست بررسی چالش‌های تولید و صادرات خرما در شهرستان دشتستان قرائت شد.

خبرگزاری میزان - پیام حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه به پنجمين نشست ميز ملی خرما در شهرستان دشتستان توسط نماینده شرکت کننده از سوی وزارت امور خارجه قرائت شد.

این نشست با حضور نمايندگانی از وزارتخانه‌های صمت، جهاد كشاورزی ، معاونين و مديران كل اقتصادی استان‌های خرما خيز ، نمايندگان بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تعاون با موضوع و محوريت بررسی چالش‌های توليد و صادرات خرما برگزار شد.

پیام وزیر امور خارجه کشورمان به این نشست به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ايام سوگواری سید و سالار شهيدان، امام حسین علیه السلام را تسليت عرض نموده و از تشكيل اين گردهمايی در خطّه قهرمان پرور «دشتستان» و سرزمين نخل بسيار خرسندم.

اهميت صادرات غير نفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی كشور، همواره به عنوان موضوعی مهم مورد توجه و بررسی بوده است. صادرات غير نفتی يک راهبرد اساسی در تحكيم بنيان‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی به درآمدهای ارزی كشور، دوری از اقتصاد تك محصولی و خنثی سازی تحريم‌های ظالمانه است.

تحريم‌هايی كه در وهله نخست جريان درآمدی كشور را نشانه گرفته است.

در اين ميان بخش كشاورزی كشور، جايگاه و سهم شايانی در اقتصاد ملی ايفا نموده و اقليم چهار فصل ميهن عزيزمان، به حوزه باغبانی بركت و تنوعی مثال زدنی در سطح جهان بخشيده است.

اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات كشاورزی، وجه تمايز محصولات باغبانی كشور بوده و در اين ميان «خرما» نعمت و محصولی نام آشنا و ديرينه است و سزاوار توجهی مضاعف.

وزارت امور خارجه در مسير دستيابی به توسعه و تنوع بخشی مقاصد صادراتی، افزايش سهم در بازارهای هدف و كمک به جذب سرمايه‌گذاری خارجی در تقويت زير ساخت‌های مطلوب، آماده همكاری و مشاركت نزديک با دست اندركاران و فعالان اين محصول ارزشمند است.

در پايان فرصت را مغتنم شمرده و از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان اين همايش و فعالان عرصه پرورش نخل، توليد و صادرات خرما قدردانی نموده و توفيقات شما عزيزان را در سربلندی و آبادانی اين سرزمين قهرمان پرور از خدای متعال مسئلت دارم.

حسين امير عبداللهيان

وزير امور خارجه

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *