طب سوزنی عاملی برای پیشگیری از دیابت

14:30 - 12 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۵۶۱۶
یک مطالعه جدید نشان داده است که طب سوزنی می‌تواند ابزار مفیدی برای جلوگیری از دیابت نوع ۲ باشد.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: هزاران سال است که از طب سوزنی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود و اکنون این طب می‌تواند به مبارزه با یکی از بزرگترین چالش‌های سلامت قرن بیست و یکم نیز کمک کند.

یک مطالعه جدید از دانشگاه Edith Cowan نشان داده که طب سوزنی ممکن است ابزار مفیدی برای جلوگیری از دیابت نوع 2 باشد!

این تیم تحقیقاتی ده‌ها مطالعه را بررسی کردند که اثرات طب سوزنی را بر روی بیش از 3600 فرد مبتلا به «پیش دیابت» (وضعیتی که سطح گلوکز خون بالاتر از حد طبیعی است) بررسی می‌کرد؛ یافته‌ها نشان داد که درمان طب سوزنی به طور قابل توجهی عوامل کلیدی مانند قند خون ناشتا، گلوکز دو ساعته و "هموگلوبین گلیکوزیله" را بهبود می‌بخشد.

فدراسیون بین‌المللی دیابت تخمین می‌زند که تا سال 2045 نزدیک به 1.3 میلیارد نفر به دیابت یا پیش‌دیابت مبتلا خواهند شد و بدون انجام مداخله، 93 درصد از افراد مبتلا به پیش‌دیابت، ظرف 20 سال به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.

بر اساس گزارش مدیکال اکسپرس، برخلاف دیابت، پیش‌دیابت با مداخلات سبک زندگی مانند بهبود رژیم غذایی و افزایش ورزش قابل بهبود است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: دیابت طب سوزنی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *