هشدار واشنگتن به شهروندان آمریکایی در پی کشته شدن الظواهری

14:59 - 12 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۵۵۸۳
وزارت خارجه آمریکا به دنبال کشته شدن ایمن الظواهری بیانیه‎ای هشدارآمیز صادر کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‎ای ادعایی هشدار داد که ممکن است خشونت‌های ضد آمریکایی در خارج از این کشور به دنبال کشته شدن «ایمن الظواهری»، فرمانده القاعده افزایش یابد.

به گزارش «هیل»، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «اطلاعات کنونی حاکی از آن است که سازمان‌های تروریستی به برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی علیه منافع آمریکا در چندین منطقه در سراسر جهان ادامه می‌دهند؛ این حملات ممکن است طیف گسترده‌ای از تاکتیک‌ها از جمله عملیات انتحاری، ترور، آدم‌ربایی، هواپیماربایی، و بمب گذاری را در بر بگیرند.»

این وزارتخانه هشدار داد که مرگ «الظواهری» پتانسیل بالاتری برای خشونت ضد آمریکایی ایجاد کرده است، چرا که القاعده و دیگران به دنبال واکنش به اقدام آمریکا هستند.

این هشدار به آمریکایی‌های خارج از این کشور توصیه می‌کند تا وب‎سایت وزارت خارجه این کشور را برای توصیه‌های سفر بررسی کرده و با سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در کشور مقصد در ارتباط باشند.

این بیانیه می‎گوید: «تأسیسات آمریکا در خارج از این کشور ممکن است به طور موقت خدمات عمومی را تعطیل کنند یا به طور دوره‌ای به حالت تعلیق درآورند.»

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در بیانیه‎ای مدعی کشته شدن فرمانده القاعده در خاک افغانستان در پی عملیات آمریکا شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا القاعده

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *