دبیرکل جمعیت هلال احمر: تشکیل تیم‌های تخصصی تحولی عظیم در حوزه امداد و نجات است

11:51 - 12 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۵۱۹۵
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال گفت: کشور ما سالانه متحمل حوادث و سوانح مختلف می‌شود و مشخصا تشکیل تیم‌های تخصصی امداد و نجات در خانه‌های هلال و مناطق دوردست کشور می‌تواند تحولی عظیم در عرصه امدادرسانی کشور ایجاد کند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی در دوره آموزشی تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر امروز در مسیری گام برمی دارند که ائمه اطهار نیز در آن مسیر قرار داشتند و به مستضعفین و نیازمندان کمک می کردند و این یک ارزش والا برای جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: نمونه ای از ایثارگری نیروهای هلال احمر را در روزهای اخیر مشاهده کردیم که با از خودگذشتگی و تقدیم جان خود به کمک مردم سیل‌زده شتافته و با تمام توان امدادرسانی کردند و مصداق آیات جهادی قرآن شده اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سیل های روزهای اخیر تصاویری واضح از جهاد و ایثار نیروهای هلال احمر مشاهده شد که در سال های اخیر بی نظیر بود. امدادگران و داوطلبان با جانفشانی وارد میدان شدند تا به مردم یاری رسانی کنند و مفقودین را پیدا کنند.

سلیمانی با اشاره به تداوم تلاش های هلال احمر برای کمک رسانی به مناطق سیل‌زده گفت: خانه های هلال نقش موثری برای کمک رسانی به مردم دارند و در سایر عرصه ها نیز می توانند منجر به توسعه شوند. امروز خانه های هلال علاوه بر تبیین مسائل آموزشی می تواند عامل محرومیت زدایی و توسعه در مناطق باشد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال تصریح کرد: در حادثه قطار طبس نخستین مجموعه ای که از حادثه آگاه شد و اطلاع رسانی کرد، خانه هلال آن منطقه بود و این نشان می دهد که تا چه میزان خانه های هلال می توانند موثر واقع شوند. این مسیر درست باید با اندیشه ورزی و هم فکری به شکلی دقیق تر پیش رود و خانه های هلال به توانمندی مناسبی برسند. باید توسعه خانه های هلال احمر هدفمند باشد و با شناخت ظرفیت ها در هر محلی خدمات متناسب ارائه شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است و هلال احمر باید با اتکا به این اصل به بهترین شکل ممکن عمل کند. امروز باید ارزش لباس سرخ و سفید هلال احمر دانسته شود زیرا یکی از مقدس ترین جایگاه هایی است که انسان می تواند در آن قرار گیرد.

وی افزود: امروز خانه های هلال می توانند این جایگاه والای هلال احمر را نهادینه کرده و نقشی محوری در مناطق مختلف کشور ایفا کنند. خانه های هلال نباید از مسیر ترسیم شده خارج شوند و باید بستری برای آموزش های همگانی در کشور باشند و تاب آوری جامعه را ارتقا دهند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال گفت: کشور ما سالانه متحمل حوادث و سوانح مختلف می شود و مشخصا تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال و مناطق دوردست کشور می تواند تحولی عظیم در عرصه امدادرسانی کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *