رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صالحی امیری: رسیدن به سکوی پهلوانی سخت است/ دشمنان در ورزش هم دنبال ایجاد مشکل هستند

17:29 - 11 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۴۴۴۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما و کمیته پارالمپیک در یک ساختمان با هم هستیم و نه تنها دشمنی نداریم، بلکه دوستی زیادی با هم داریم.

خبرگزاری میزان - سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*انگیزه‌ام از حضور در مجمع امروز تقدیر و تشکر از زحمات اعضای مجمع بود، به ویژه آنهایی که از استان‌های مختلف آمده‌اند. اصولاً در هیچ مجمعی به جز مجمع پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین شرکت نمی‌کنم.

*فکر می‌کنم آنگونه که شایسته این قشر است، وظایف خود را انجام نداده‌ایم، البته باید اقرار کنیم که محمود خسروی وفا منشأ تحولات بزرگی در این حوزه بوده است. همچنین فدراسیون هم با حضور اسبقیان جهش پیدا کرد و آن عنصر اخلاق و سلامت او باعث شد تا اسبقیان در این خصوص زبانزد باشد.

*ما و کمیته پارالمپیک در یک ساختمان با هم هستیم و نه تنها دشمنی نداریم، بلکه دوستی و رفاقت زیادی با هم داریم. ما دو همسایه نیستیم، بلکه دو سازمان هستیم که در یک خانه زندگی می‌کنیم.

*ما در مجموعه المپیک برنامه‌هایی تعریف کردیم که تا روز ششم شهریور آنها را دنبال می‌کنیم. تلاش کردیم بین دو مجموعه وفاق و همدلی باشد. همه اذهان دارند که سه دستگاه اصلی ورزش با هم همکاری نزدیک و خوبی در طول چند سال اخیر داشته‌اند.

*دشمنان به همان میزان که در حوزه‌های مختلف مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کنند، در ورزش نیز همین تهدید را داریم، اما نمی‌توانیم ابعاد آن را باز کنیم. تلاش کردیم در این مدت تصویر فرهنگی را در ورزش تقویت کنیم.

*در این مدت تلاش کردیم موزه ملی ورزش با دو هزار و 600 اثر مستقر شود، تاریخ شفاهی ورزش ایران به سرانجام برسد، امکانات و بودجه افزایش یابد و ورزش قهرمانی را در ذهنیت مسئولان به‌عنوان اولویت قرار بدهیم، در حالی که هیچ وقت اینگونه نبوده است. همچنین تلاش کردیم روابط انسانی، اخلاقی و فرهنگی را گسترش بدهیم.

*برای رسیدن به سکوی قهرمانی کار سختی نداریم، ولی مسیر برای رسیدن به سکوی پهلوانی سخت است. تلاش کردیم عزت نظام را در برگزاری رویدادها به نمایش بگذاریم. فردا نیمی از اعضای کاروان بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام می‌شوند. همچنین ستاد هانگژو را تشکیل و مقدمات کار را انجام دادیم. دو سال آینده، دو سال سخت و سنگین برای ورزش قهرمانی ایران خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *