عمر هواش: دفاع ایران از حقوق بشر بسیار حائز اهمیت است

12:04 - 14 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۴۳۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نماینده خانواده «ابوعاقله» در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی، دفاع ایران از حقوق بشر را بسیار حائز اهمیت خواند.

«عمر هواش»، نماینده خانواده «ابوعاقله» در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی، در گفت‎وگو با میزان گفت: دفاع ایران از حقوق بشر در منطقه بسیار حائز اهمیت است.

خبرنگار شبکه الجزیره ضمن قدردانی از قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر برای برگزاری مراسم حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اظهار کرد: برگزاری چنین مراسمی گام بسیار مهمی برای نشان دادن این موضوع است که حقوق بشر در کشورهای منطقه ما مانند فلسطین، افغانستان و یمن در حال پایمال شدن است.

وی افزود: چنین برنامه‌هایی تاکید می‌کنند که ما نیز مدافع حقوق بشر هستیم و غرب نمی‌تواند خود را در میانه پایمال کردن حقوق بشر در منطقه، تنها مدافع حقوق بشر بخواند؛ دفاع ایران از این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

«هواش»، با تاکید بر این که «شیرین ابوعاقله»، فقط یک خبرنگار نبود بلکه نماد آزادی بیان بوده است، بیان کرد: ابوعاقله با قلمش برای فلسطین، مردمش و آزادی آن‌ها مبارزه می‌کرد.

این فعال رسانه‎ای همچنین رژیم صهیونیستی را عامل ترور «شیرین ابوعاقله» معرفی کرد و گفت: سربازان اسرائیلی متهمان اصلی این حادثه هستند.

مصاحبه از فاطمه محتشم سیفی

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *