کیهانی: هیچ کس نمی‌تواند حق کاندیداتوری در انتخابات کمیته ملی المپیک را از من بگیرد

12:57 - 11 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۳۷۳۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: معلوم نیست و هنوز تصمیم نگرفته‌ام اما حق کاندیداتوری دارم.

خبرگزاری میزان - مجید کیهانی، عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در واکنش به سوالاتی درباره انتخابات کمیته ملی المپیک صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*بحثی است که سلیقه‌های مختلف در مورد آن وجود دارد. تا این دوره اخیر آیین‌نامه‌ای برای انتخاب خبرگان نداشتیم و طبق اساسنامه هیات اجرایی باید آیین‌نامه تدوین می‌کرد که این اتفاق رخ داد و ملاک عمل شد. قبلا آیین‌نامه نبود و سلیقه‌ای عمل می‌شد.

*بیش از ۱۰۰ نفر پتانسیل این را دارند با این آیین‌نامه کارشناس خبره شوند. از اعتماد هیات اجرایی و آقای صالحی‌امیری تشکر می‌کنم. رخصت می‌خواهم و اگر انتقادی هست حق افراد است.

*شما در مورد سبقه من چه می‌دانید؟ بیش از ۱۵ سال کارشناس و خبرنگار دوومیدانی بودم، قهرمان دوومیدانی بودم، رئیس فدراسیون دوومیدانی بوده و به عنوان سرپرست این تیم در المپیک ریو حضور داشتم. بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشتم. انتخاب کارشناس خبره ممکن است جایی سلیقه‌ای باشد اما خوشبختانه آئین‌نامه تدوین شد.

*با تدوین آیین‌نامه بدعتی نگذاشتیم، در گذشته آیین‌نامه نبود و این دوره آیین‌نامه را تدوین کردیم چون اولین بار بود پس انتقاداتی هست. هیات اجرایی که آیین‌نامه را برای خودش ننوشته است، آیین‌نامه می‌گوید همه روسای فدراسیون‌های المپیکی، معاونان وزیر، روسا و دبیران کمیته و اعضای هیات اجرایی در پکیج کارشناس خبره قرار دارند.

*هیات اجرایی رکن تصمیم‌گیری است. من که خودم را معرفی نکردم اما روال کار مشخص است. نمی‌دانم دنبال چه هستید اما براساس آیین‌نامه رای‌گیری انجام شد. دوره قبل مشحون و کفاشیان انتخاب شدند.

*معلوم نیست و هنوز تصمیم نگرفته‌ام اما حق کاندیداتوری دارم. من عضو مجمع هستم و کسی نمی‌تواند این حق را بگیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *