خورشیدی‌فر: انوشیروانی در برکناری جباری شتاب‌زده عمل کرد و منافع ملی را در نظر نگرفت

8:45 - 14 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۳۵۰۷
سرمربی اسبق تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان گفت: فدراسیون در تعویض علی جباری آن هم در این مقطع باید بیشتر منافع ملی را در نظر می‌گرفت.

علی‌اکبر خورشیدی‌فر در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: از ۲ سال قبل سعید علی‌حسینی به عنوان سرمربی رده‌ سنی پایه انتخاب شد و همه نفراتی که به این مسابقات اعزام شدند، زیر نظر وی اردوهای زیادی را سپری کردند. علی‌حسینی به همراه همکارانش در کادرفنی برای جمع کردن این تیم بسیار زحمت کشیدند. سپس این تیم‌ها به علی جباری سپرده شد که وی نیز برای آمادگی نفرات به منظور موفقیت در مسابقات تلاش کرد تا هر دو تیم در تاشکند نتیجه خوبی بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که در فدراسیون وزنه‌برداری رخ داد و برای فدراسیون سرپرست گذاشتند باید مسئولان جدید این مجموعه برای مسابقات 2022 قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، برنامه‌ریزی مناسبی را اتخاذ می‌کردند. برای شرکت در این دوره از رقابت‌ها، اولویت‌بندی نداشتیم که تیم کیفی داشته باشیم و با کسب امتیاز تیمی، قهرمان آسیا می‌شدیم.

*تیم جوانان می‌توانست به راحتی قهرمان آسیا شود

سرمربی اسبق تیم‌های نوجوانان و جوانان در پاسخ به این سوال که چرا تیم‌های پایه به مسابقات برون مرزی اعزام نمی‌شدند، عنوان کرد: سال 2021 اصلاً کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا مسابقاتی را برگزار نکرد تا تیمی را اعزام کنیم. فقط مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان برگزار شد. از طرفی در سال‌های اخیر به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا در جهان اکثر مسابقات کنسل شده بود.

مربی سابق تیم ملی بزرگسالان با اشاره به اینکه تیم جوانان می‌توانست به راحتی قهرمان آسیا شود، تصریح کرد: ۳ وزنه‌بردار به نام‌های علیرضا یوسفی، عبدالله بیرانوند و محمد ارسلانی می‌توانستند در رقابت‌های جوانان آسیا شرکت کنند تا تیم جوانان، هیچ دغدغه‌ای برای کسب عنوان قهرمانی نداشته باشد. از چندین سال قبل هم پشتوانه‌سازی خوبی صورت گرفته است و در سال بعد تیم جوانان ایران می‌تواند قهرمان جهان شود. البته حضور این وزنه‌برداران نوجوان و جوان در چنین سطحی، به خاطر زحمات چندین سال اخیر سعید علی‌حسینی بوده است.

*تصمیم عاقلانه و منطقی این بود که جباری را نگه می‌داشتند

خورشیدی‌فر در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات در کادرفنی تیم‌های رده سنی پایه، قهرمانی را از تیم جوانان گرفت، تاکید کرد: جباری یکی از بهترین مربیان وزنه‌برداری ایران است که در رده باشگاهی قهرمانی‌های زیادی را به دست آورده است. وی در دو مرحله نیز در کنار تیم ملی بزرگسالان و رده سنی پایه فعالیت کرد و تا روزهای آخر اعزام به تاشکند در کنار تیم حضور داشت. جباری برنامه‌ریزی خوبی برای قهرمانی تیم جوانان در نظر گرفته بود.

وی اضافه کرد: سیدهادی پانزوان تجربه و دانش زیادی در وزنه‌برداری ایران دارد و در کاربلدی او شکی نیست، اما تصمیم عاقلانه و منطقی این بود که جباری تا آخر مسابقات در تیم باقی می‌ماند و بعد از پایان رقابت‌ها او باید پاسخگوی نتایج به دست آمده و عملکرد تیم‌های نوجوانان و جوانان می‌بود. بهتر است که حرمت و احترام مربیانی که برای وزنه‌برداری ایران زحمت کشیدند را بیشتر نگه داریم.

خورشیدی‌فر خاطرنشان کرد: هر فردی که مسئولیت نهاد یا سازمانی را بر عهده می‌گیرد اختیار تام و کامل دارد تا هر فردی که تمایل دارد را کنار بگذارد، اما فدراسیون وزنه‌برداری در تعویض جباری آن هم در این مقطع (قبل از اعزام تیم نوجوانان و جوانان به مسابقات) بسیار شتاب زده عمل کرد و باید بیشتر منافع ملی را در نظر می‌گرفت تا جوانان در تاشکند قهرمان آسیا می‌شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزنه‌برداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *