روایتی از یک دلتنگی غرورمندانه؛ 2 احساس متفاوت از بازگشت پیکر پدر

11:47 - 11 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۳۴۲۶
«علی کابلی» فرزند شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی می‌گوید: از اینکه پدر بعد از ۶ سال به وطن بازگشتند و پیکرپاک‌شان زینب‌بخش شهرها شده است؛ دو احساس متفاوت خوشحالی و ناراحتی دارم و از اینکه پدر بازمی‌گردد خوشحالم ولی از اینکه دستان مهربان و پدرانه شان را ندارم ناراحتم.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: خبر بازگشت پیکر شهدای مدافع حرم 2 روزی است که فضای دیار علویان را عطرآگین کرده است در این زمینه  «علی کابلی» فرزند شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی درباره شهید می‌گوید؛ پدر مهربان، خوش‌رو و دارای روابط اجتماعی بسیار بالایی بود و از همه گروه‌ها و افراد در رده‌های مختلف سنی و از هر صنفی دوستان فراوانی داشت.

می‌گوید؛ پدر بر می‌گردد تا دوباره به وظیفه‌شان در قبال انقلاب و اسلام عمل کنند چرا که همیشه دغدغه مردم را داشتند و حتما کاری هست که باید انجام دهند و برگشتند تا تلنگری برای ما باشند.

فرزند شهید کابلی معتقد است که همه شهدا براساس احساس مسؤولیتی که داشتند در مقابل دشمن ایستادند و سینه سپر کردند و شهدای مدافع حرم هم از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند و برای دفاع از حرم و حریم به شهادت که آرزوی دیرینه شان بود رسیدند.

علی کابلی در وصف پدرش می‌گوید: پدر همواره آرزوی شهادت داشتند و رفتن‌شان به سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) و عقیله بنی‌هاشم براساس تکلیفی بود که در قبال اهل بیت(ع) داشتند و اگرچه ایران هم حرم است اما شهدای مدافع حرم رفتند تا در سوریه و در مرزهای غیر از ایران هم از اسلام و مسلمین دفاع کنند و دفاع از حریم را سرلوحه کار خود قرار دادند و مزدشان را با شهادت گرفتند.

وی درباره برگشت پیکر پدرش می‌گوید؛ از اینکه پدر بعد از ۶ سال به وطن بازگشتند و پیکرپاک‌شان همراه با پیکر همرزمان شهیدشان زینب‌بخش شهرها شده است؛ یادآورشد: بعد از ۶ سال دوری از پدر دو احساس متفاوت خوشحالی و ناراحتی دارم و از اینکه پدر بازمی‌گردد خوشحالم ولی از اینکه دستان مهربان و پدرانه شان را ندارم ناراحتم و این احساسی است که نمی‌شود؛ توصیف کرد. اینکه پدر می‌آید حس آرامش‌بخشی است؛ اما دیگر نداشتن‌شان سخت و جان‌فرساست.

کابلی با تاکید بر امیدافزایی در جامعه گفت: باید در هر زمانی امید به جامعه تزریق کنیم و در مسیر ولایت و امام عصرمان باشیم تا امید دشمنان را ناامید کنیم و انقلاب مان را به انقلاب امام عصر(عج)متصل کنیم.

شهید مدافع حرم رحیم کابلی متولد ۱۱ مهرماه ۱۳۴۲ در بهشهر و دارای دو فرزند به نام های علی و زهرا بود که برای دفاع از حریم اهل بیت به سوریه اعزام شد و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در هنگام عملیات مستشاری در خان طومان سوریه به همراه تعدادی از همرزمانش به شهادت رسید‌.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *