سامانه الکترونیکی «مدیریت پنجره واحد زمین» در استان مرکزی رونمایی شد

11:28 - 11 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۳۳۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی "مدیریت پنجره واحد زمین" در استان گفت: جلوگیری از هرگونه رانت و تبانی و جعل و مخدوش کردن برگه استعلامات و مجوزها، جلوگیری از صدور مجوزهای غیرقانونی برای برخی اراضی خارج از محدوده و جلوگیری از سلایق فردی و نظرات شخصی از جمله مزایای این سامانه است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی "مدیریت پنجره واحد زمین" در استان مرکزی اظهار کرد: مدیریت پنجره واحد باید در اراضی استفاده شود چرا که در حوزه اراضی، سامانه فناوری ورود نکرده و کمی در این زمینه عقب هستیم. تاکنون هر دستگاه و نهادی به فراخور حال خود اقدام کرده، اما پنجره واحدی در این راستا وجود نداشته است.

وی افزود: این سامانه ۳ امکان پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره ای، مدیریت درخواست متقاضیان حوزه زمین و مدیریت فرآیندهای بین دستگاهی به دنبال راه اندازی این پنجره واحد را فراهم ساخته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر مزیت های این سامانه تصریح کرد: اگر این سامانه اجرایی نشود بلا فایده خواهد بود، موثر بودن و نفع رساندن به مردم و حاکمیت منوط بر این است که همگان وظایف خود را اجرایی کنند.

وی بیان کرد: ضرورت مواجهه با زمین خواری از دلایل توجیهی راه اندازی این سامانه بوده و مقابله هوشمند با زمین خواری و اینکه برای مفسدین سد هوشمند ایجاد شود از دیگر کارکردهای این سامانه است. آماری نقل شده است که ۷۰ درصد پرونده هایی که در دستگاه قضا بررسی می شود مربوط به حوزه املاک و اراضی است و این سامانه آغاز تحول در این حوزه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: همراهی و هماهنگی دستگاه ها برای اجرای این سامانه ضروری است و جدیت لازم در این راستا باید وجود داشته باشد، چراکه این سامانه حلقه واسطه بین اشخاص و دستگاه ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این سامانه از هرگونه رانت و تبانی جلوگیری می شود و همچنین جلوگیری از جعل و مخدوش کردن برگه استعلامات و مجوزها، جلوگیری از صدور مجوزهای غیرقانونی برای برخی اراضی خارج از محدوده و جلوگیری از سلایق فردی و نظرات شخصی از جمله مزایای این سامانه است که امیدواریم بتوان با همکاری از ظرفیت این سامانه استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر آموزش در خصوص این سامانه تاکید کرد و گفت: می طلبد تبادل نظری با استان هایی که این سامانه را اجرایی کرده اند صورت گیرد و آموزش کامل و جامعی نیز ارائه شود، در استان مرکزی دستگاه ها باید وظابف خود را در راستای این سامانه به درستی انجام دهند و دادگستری نظارت لازم در این رابطه را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *