وادی: تغییر خوش‌خبر به خاطر مسائل فنی بوده/ نباید با خط خوردن یک بازیکن، تیم ملی را به حاشیه برد

8:45 - 11 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۲۵۱۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس والیبال ایران گفت: اینکه سرپرست تیم ملی بخواهد در امور فنی دخالت کند منجر به دو دستگی می‌شود.

ابراهیم وادی در گفت‌وگو با میزان، درباره لیست اولیه و 22 نفره تیم ملی والیبال برای حضور در قهرمانی جهان، اظهار داشت: قاعدتا عطایی هم شناخت خوبی از بازیکنانی که در سالیان اخیر در لیگ برتر توپ زده‌اند، دارد و هم اینکه در 2 ماه اخیر و در کوران لیگ ملت‌های 2022 به ارزیابی دقیقی از بازیکنان رسیده است. همیشه نسبت به انتخاب‌های هر سرمربی نقدهایی می‌شود زیرا هیچ گاه عقاید افراد شبیه هم نیست. عطایی هم نفراتی را دعوت کرده که به نظرش می‌توانند در قهرمانی جهان موثرتر باشند و دستش را در لحظات حساس بیشتر بگیرند.

این کارشناس والیبال در مورد بازگشت مصدومان به تیم ملی، تصریح کرد: باید بدانیم که نفراتی مانند جواد کریمی، میثم صالحی و علی اصغر مجرد سرمایه‌های والیبال ایران هستند و حتی در صورتی که تا قهرمانی جهان هم به مرز آمادگی کامل نرسند، بهتر است کنار سایر بازیکنان در اردوها حضور داشته باشند. شاید از نظر فیزیکی به آمادگی کامل نرسیده باشند، اما قطعاً حضور در اردو و تمرین کنار سایر بازیکنان باعث می‌شود این نفرات تازه بهبود یافته بتوانند خیلی سریع‌تر از نظر ذهنی و جسمی به شرایط ایده‌آل برسند.

وی در واکنش خط خوردن بردیا سعادت از لیست 22 نفره تیم ملی والیبال برای قهرمانی جهان و دعوت از پوریا یلی، تصریح کرد: سعادت با توجه به فیزیک فوق‌العاده و همچنین شرایط سنی که دارد، قطعا یکی از بهترین‌ و آینده‌دارترین والیبالیست‌های ایران خواهد بود، اما همه مربیان به یک چارچوب پایبند هستند و کادرفنی نزدیکترین فردی است که متوجه می‌شود یک بازیکن در اوج آمادگی قرار دارد یا خیر. شاید در حال حاضر نظر کادرفنی تیم ملی این بوده که بهتر است برای مسابقات بسیار سنگینی همچون قهرمانی جهان بهتر است از بازیکن باتجربه‌تری استفاده کند و نباید با غیبت یک بازیکن در یک تورنمنت تیم ملی را به حاشیه راند.

مربی باتجربه والیبال در خصوص برکناری امیر خوش‌خبر از سرپرستی تیم ملی و اضافه شدن نفراتی مانند اکبر محمدی و احمد لاهوتی به تیم ملی که پیشتر سابقه همکاری با عطایی را داشته‌اند، گفت: خوش‌خبر سال‌ها سرپرست تیم ملی بوده و زحمات زیادی کشیده است و همانگونه عطایی اشاره کرد مسائل شخصی در تغییر خوش‌خبر دخیل نبوده و تنها به خاطر موضوعات فنی ادامه همکاری میسر نشده است. تغییر سرپرست تیم ملی جزو اختیارات سرمربی است. این که عطایی نفراتی را که قبلا می‌شناخته کنار خود داشته باشد، نکته منفی به حساب نمی‌آید زیرا در تیم ملی هر چقدر افراد بیشتر همسو باشند، همدلی و اتحاد افزایش پیدا خواهد کرد.

وادی در پایان خاطرنشان کرد: تمام کارهای فنی بر عهده سرمربی تیم ملی است. قطعا خوش‌خبر اینگونه نبوده، اما اینکه سرپرست تیم ملی بخواهد در امور فنی دخالت کند منجر به دو دستگی می‌شود که به ضرر تیم ملی تمام خواهد شد. خوشبختانه در حال حاضر فدراسیون والیبال کاملا با عطایی همسو است و به نظرم همین که با تصمیمات عطایی در خصوص اضافه شدن دستیارات یا تغییرات دیگر موافقت شده، باعث می‌شود اقتدار عطایی به عنوان سرمربی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *