مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی معرفی شد

13:52 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۲۱۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان پزشکی قانونی کشور و نهادهای اداری و نظامی در دادگستری استان برگزار شد، مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان معرفی شد.

خبرگزاری میزان_ صبح روز دوشنبه ۱۰ مرداد در مراسمی که با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان پزشکی قانونی کشور و نهادهای اداری و نظامی در دادگستری استان برگزار شد، مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان معرفی شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران باوفایش و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر روشنی مدیر کل فقید پزشکی قانونی استان گفت: مرحوم دکتر روشنی یک شخصیت علمی، توانمند و مدیری جهادی و ارزشمند بود که آثار و ثمرات ارزشمندی را در حوزه پزشکی قانونی از خود بجا گذاشته و این خدمت رسانی به مردم تنها اثری است که از یک مسئول و کارگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی بجا می ماند از این رو باید فرصت خدمت در سنگر عدالت و احقاق حق در یک نظام ارزشی و ولایی را قدر دانست.

عتباتی افزود: امروز پزشکی قانونی به عنوان یک مرجع کارشناسی در عرصه های مختلف زندگی مردم خود را نشان می دهد و نظرات کارشناسی و ورودهای این مرجع نقش پر رنگی در اجرای عدالت ایفاء می کند و نقطه اطمینان بخشی هم برای مقام قضایی و هم طرفین پرونده است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: حضور پزشکی قانونی در پرونده ها به عنوان یک نقطه اطمینان است و یک نظر کارشناسی دقیق ابعاد مبهم پرونده را روشن و به کشف حقیقت کمک می کند.

رئیس شورای قضایی استان در پایان با اشاره به موقعیت خاص استان گفت: موفقیت خاص استان می طلبد با حساسیت مضاعف ضمن دقت در ارائه نظرات کارشناسی سرعت را نیز در دستور کار قرار دهند تا از اطاله دادرسی در مواردی که نیاز به ارائه نظریه فنی است جلوگیری شود تا همانطور که مقام معظم رهبری فرمان داده اند و دستور رئیس قوه قضاییه نیز بر این است، در راستای خدمت صادقانه و بی منت و کم هزینه به عنوان یک راهبرد قرار دهیم.

در ادامه مراسم حاج منوچهری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی پزشکی قانونی کشور نیز که به عنوان میهمان و سخنران در این مراسم حضور داشت ضمن ارائه گزارشی از وضعیت عملکردی پزشکی قانونی استان گفت: پزشکی قانونی که از سال ۷۲ به عنوان یک سازمان تخصصی به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده در حال حاضر در ۳۵۰ شهرستان با ۴۴۶ مرکز در حال خدمت رسانی است که در استان آذربایجان غربی ۱۴ مرکز فعال وجود دارد که در این مراکز استان در سه ماهه اول سال ۱۷۲۰۴ نظریه کارشناسی در بخش معاینات و ۵۴۵ گواهی تشریح صادر شده است.

حاج منوچهری در ادامه ضمن تقدیر از تلاشهای مرحوم دکتر روشنی مدیر کل پزشکی قانونی سابق دادگستری استان برای مدیر کل جدید این اداره آرزوی توفیق و موفقیت نمود.

در پایان مراسم نیز ادیب فر رئیس جدید پزشکی قانونی استان با اشاره به اهمیت پزشکی قانونی در احقاق حق مردم، کشف جرم و پیشگیری از آن و کمک به ایجاد آرامش، به بیان برنامه‌های خود پرداخت.

لازم به ذکر است در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر روشنی مدیر کل فقید پزشکی قانونی سابق استان، حکم انتصاب دکتر موسی ادیب فر به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان به وی تحویل داده شد.


برچسب ها: قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *