رکورد کشتارهای پلیس آمریکا در سال 2022

11:27 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۱۶۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس آمریکا احتمالا در سال 2022 افراد بیشتری را در مقایسه با سال‌های گذشته به قتل می‎رساند.

خبرگزاری میزان - بر اساس دو پایگاه داده جداگانه که توسط «واشنگتن پست» و «ردیابی خشونت پلیس» نگهداری می‌‌شود، پلیس آمریکا تاکنون بیش از 600 نفر را در سال جاری میلادی به قتل رسانده است.

به گزارش « wsws»، از 16 جولای 2022، پایگاه «ردیابی خشونت پلیس» تایید کرده که 633 نفر در آمریکا توسط پلیس کشته شده‎اند که 10 نفر بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

طبق این پایگاه داده، پلیس آمریکا در طول سال 2022 تاکنون تنها در هشت روز فردی را به قتل نرسانده است.

«واشنگتن پست» 614 قتل پلیس آمریکا را تا 26 جولای 2022 ردیابی کرده است؛ هم آمار «ردیابی خشونت پلیس» و هم داده‌های «واشنگتن پست» میانگین کمی بیش از سه قتل در هر روز توسط پلیس آمریکا را نشان می‎‌دهند.

نگارنده می‎نویسد سیاستمداران سرمایه‌دار آمریکایی به پلیس این کشور میلیاردها دلار کمک مالی و تسلیحات کشنده سبک نظامی در هر سال نمی‌دهند تا از منافع «همه آمریکایی‌ها» دفاع کند بلکه پلیس آمریکا در خط مقدم خدمت به این افراد است؛ افسران پلیس آمریکا برای دفاع از مالکیت خصوصی و اعمال نابرابری اجتماعی وجود دارند و نه چیز دیگری.

اما موضوع مهم‌تری نیز وجود دارد؛ به نظر می‌رسد که روند تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا در حال افزایش است.

تا ژوئن 2022، در مجموع 528 غیرنظامی هدف اصابت گلوله پلیس آمریکا قرار گرفتند که 35 نفر از آنها سیاه‎پوست بودند؛ در سال 2021 نیز هزار و 55 مورد تیراندازی منجر به مرگ رخ داده و این رقم برای سال 2020، هزار و 20 مورد بوده است.

علاوه بر این، میزان تیراندازی‌های مرگبار پلیس در میان سیاه‎پوستان آمریکایی بسیار بیشتر از هر قومیت دیگری بود و تا ژوئن 2022 به 40 تیراندازی مرگبار در هر یک میلیون نفر از جمعیت رسید.

در سال‌های اخیر، به‌ویژه از زمان تیراندازی مرگبار «مایکل براون» در ایالت «میسوری» در سال 2014، خشونت پلیس به یک موضوع داغ در آمریکا تبدیل شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *