رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پالایشگاه‌های فراسرزمینی، فرصت طلایی ایران برای افزایش صادرات نفت

8:56 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۱۳۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: با توجه به شرایط کشور ما و بحران جهانی انرژی بخشی از تحریم های نفتی کشوری مثل ونزوئلا توسط آمریکا برداشته می شود و این فرصت برای جایگزینی نفت ایران با ونزوئلا در پالایشگاه‌های فراسرزمینی فراهم خواهد شد. بنابراین فرصت پالایشگاه‌های فراسرزمینی بهترین فرصت را برای افزایش صادرات نفت ایجاد کرده است.

علیرضا احمد بیگی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به موضوع دیپلماسی اقتصادی در خصوص صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه انرژی و پالایشگاه های فراسرزمینی اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور در حوزه زیر ساخت ها، تولید انرژی، ایجاد پالایشگاها، خدمات فنی مهندسی و سرمایه انسانی متخصص که سابقا پرورش یافته است، اکنون زمینه و ظرفیت های فراوانی برای صادارت خدمات فنی و مهندسی در حوزه انرژی داریم و در این بخش امکان رقابت نیز داریم و طی سال‌های تحریمی قبلی توانسته‌ایم در این بخش به پیشرفت‌های مهمی دست یابیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمترین بودجه در زمینه زیر ساخت ها اختصاص پیدا می کند، گفت: طبیعی است برای پیشرفت در این حوزه باید از نیروی متخصص به نحو احسن استفاده کرد. ازگذشته اتاق های بازرگانی فعالیت گسترده ایی در حوزه صادارت خدمات فنی و مهندسی انرژی داشته اند.

احمد بیگی ادامه داد: در بخش های گوناگون، شرکت های فنی مهندسی سابقا در کشور های مختلف اروپایی و افریقایی در حوزه های صنعتی مثل احداث مترو و پالایشگاه تلاش و فعالیت خوبی داشته اند که اکنون تجربه خوبی برای حضور مجدد در بازار های جهانی به ویژه بازار کشور های آمریکا لاتین دارند. اخیرا نیز در این زمینه همکاری‌های خوبی با کشور ونزوئلا انجام شده است که می‌توان از قرارداد اخیر پیرامون بحث سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی را نام برد

این عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران های جهانی و توامندی های ایران افزود: با توجه به شرایط کشور ما و بحران جهانی انرژی بخشی از تحریم های نفتی کشوری مثل ونزوئلا توسط آمریکا برداشته می شود و این فرصت برای جایگزینی نفت ایران با ونزوئلا در پالایشگاه‌های فراسرزمینی فراهم خواهد شد. بنابراین فرصت پالایشگاه‌های فراسرزمینی بهترین فرصت را برای افزایش صادرات نفت ایجاد کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *