رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هاشمی: استکی همیشه بوکس ایران را سورپرایز می‌کند/ حتی یک منتقد هم برای کادرفنی تیم‌های پایه وجود ندارد

10:48 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۰۱۰۶
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رییس کمیته همگانی فدراسیون بوکس گفت: علیرضا استکی با آوردن جوان‌هایی مثل دانیال شه‌بخش، میثم قشلاقی و … ثابت کرد اسم در این رشته کارایی ندارد و همیشه بوکس ایران را سورپرایز کرده است.

مهدی هاشمی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص دلیل حضورش در کمیته همگانی فدراسیون بوکس اظهار داشت: از کودکی به اینکه بوکس چرا دیده نمی‌شود و در رسانه‌ها و سازمان‌های کلیدی کشور مورد توجه قرار نمی‌گیرد، دقت می‌کردم، به همین خاطر کارهایی کردم تا بوکس را به رسانه ملی ببرم و در این زمینه توفیقاتی هم داشتم. البته با کمک مجتبی معلمی، بوکس را در شهرداری هم راه‌اندازی کردیم، اما این‌ها برای دیده شدن بوکس کافی نبود.

وی افزود: در گذشته هیچ‌گاه سمتی در فدراسیون قبول نمی‌کردم، اما بعد از روی کار آمدن حسین ثوری، نایب رییس کمیته همگانی شدم و توانستیم در دوران کرونا تمرین در خانه را راه‌اندازی کنیم. با بوکسورهای بزرگ و مدرسان کمیته ملی المپیک لایوهای تمرینی و آموزشی برگزار کردیم. بهترین فدراسیون در بخش همگانی شدیم که متاسفانه تلاش‌های ما به اسم اشخاص دیگری ثبت شد.

رییس کمیته همگانی فدراسیون بوکس ادامه داد: این‌بار با برنامه جامعی جلو آمدم که از جمله آن می‌توان به برگزاری همایش در سراسر کشور، کلاس‌ها و وبینارهای مختلف اشاره کرد. ان‌شاالله در بخش بانوان هم برنامه‌هایی داریم که عمل کردن به این موضوع مساعدت مسئولان را می‌پذیرد. همچنین برگزاری مسابقات در فضای باز می‌تواند مردم را با بی‌خطر بودن این رشته آشنا کند چون این وظیفه ماست که این موضوع را به جامعه منعکس کنیم.

کارشناس بوکس در ادامه به ستایش از سرمربی تیم ملی پرداخت و عنوان کرد: علیرضا استکی همیشه بوکس ایران را سورپرایز کرده و با آوردن جوان‌هایی مثل دانیال شه‌بخش، میثم قشلاقی و … ثابت کرد اسم در این رشته کارایی ندارد. جوان‌های خوبی داریم که اگر یک مربی با شهامت پبدا شود، می‌تواند از آنها بهره ببرد. نگرش استکی به کار مربیگری متفاوت است و همیشه حق را به حقدار می‌دهد. وی جوانگرایی می‌کند و به فکر خاموش کردن مقطعی منتقدان نیست، به همین خاطر مخالفانی هم دارد.

مربی تیم‌های پایه بوکس ایران درباره شرایط این تیم‌ها تصریح کرد: آینده‌سازان بوکس در چند سال گذشته به قدری خوب بوده‌اند که دیگر کسی نمی‌تواند مدعی شود در این رده‌های سنی کار اصولی انجام نمی‌شود. رضا مهدی‌پور سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس، هم قهرمان ملی بوده، هم پیشکسوت ورزش است و در هر جایی هم قدم گذاشته عملکرد قابل تحسینی داشته که از جمله آن می‌توان به مدیریت ووشوی کرمانشاه اشاره کرد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: هر مسابقه‌ بین‌المللی که تیم‌های پایه اعزام شدند، دست پر برگشته و به تک مدال بسنده نکردند که این نشان می‌دهد کادر فنی عملکرد مثبتی داشته است. بدون اغراق تعداد مدال‌های نوجوانان و جوانان از دایره شمارش خارج شده که این به خاطر حضور یک سرمربی باکیفیت و کادرفنی جوان و کاربلد تیم است. وقتی هیچ منتقدی برای این تیم‌ها وجود ندارد، یعنی کار اصولی و درست پیش رفته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: بوکس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *