قالیباف: شهرداری‌ها موظف به ارائه گزارش در خصوص لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌ها هستند/ ضرورت تسریع در راه‌اندازی شبکه‌ ملی هشدار

9:13 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۹۹۱۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها باید به وظایف قانونی خود برای مدیریت حوادثی نظیر آنچه در هفته گذشته تجربه کردیم، عمل کنند و گزارش مستمر در خصوص عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌ها ارائه کنند.

خبرگزاری میزان - محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام مصیبت اهل‌بیت و عزاداری بر سیدالشهدا(ع) گفت: محرم و صفر هر سال، فرصت بی‌نظیر گسترش معارف دین و جوشش عواطف دینی مردم است.

قالیباف در رابطه با جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور گفت: لازم است تمامی امکانات کشور برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم به خصوص یافتن مفقودین و درمان مجروحان بسیج شود و جبران خسارت‌های وارد آمده به مردم در دستور کار نهادهای ذی ربط قرار گیرد.

به گزارش خانه ملت رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صرف رسیدگی مقطعی به مشکلات و علاج وقایع بعد از وقوع آنها، بدون شک کافی نیست ادامه داد: شهرداری‌ها موظف به ارائه گزارش مستمر در خصوص عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌ها هستند و باید به وظایف قانونی خود برای مدیریت حوادثی نظیر آنچه در هفته گذشته تجربه کردیم، عمل کنند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: علاوه بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی شبکه‌ ملی هشدار و پیش‌آگاهی از حوادث، نظام امداد و نجات کشور، وضعیت استقرار نیروها، تامین تجهیزات و آموزش‌های لازم نیز باید با توجه به تجارب موجود، به طور جدی متحول شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *