رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گفت‎و‎گوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

22:34 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۹۶۹۸
وزیران امور خارجه ایران و قطر به صورت تلفنی گفت‎وگو کردند.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‎وگوی تلفنی با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

آخرین تحولات مربوط به مناسبات دو کشور در حوزه روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و کنسولی مهمترین محور این گفت‎وگوی تلفنی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با توجه به گفت‎وگوهای پیشین فی‌مابین مقامات دو کشور در خصوص رویداد مهم مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر و زمینه های همکاری در این ارتباط، با همتای قطری خود رایزنی و تبادل نظر کرد.

«امیرعبداللهیان» در این گفت‎وگوی تلفنی اشاره ای نیز به گفت‎وگوها برای رفع تحریم‎ها داشت و طی آن اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار را مورد تاکید قرار داد.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفت‎وگوی تلفنی ضمن با اهمیت خواندن رایزنی‎ها در خصوص روابط دو کشور در موضوعات دو جانبه، آمادگی كامل قطر برای همکاری در زمینه جام جهانی فوتبال با کشورمان را مورد تاکید قرار داد .

وي با اشاره به مواضع منطقی تهران ، تداوم گفت‎وگو برای رفع تحریم‎ها را مهم خواند.

وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر به صورت تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای به گفت‌وگو پرداخته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *