توفیق: بازیکنان باتجربه مانند حدادی به استراحت بیشتری نیاز دارند/ انتقاد از برگزاری اردو با ژاپن برای عصر حجر است

8:45 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۹۳۶۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس بسکنبال ایران گفت: ارمغانی ترجیح داده تا وضعیت نفرات جایگزین و جوانتر را در موقعیت‌ها و لحظات مختلف ارزیابی کند.

علی توفیق در گفت‌وگو با میزان، درباره لیست تیم ملی بسکتبال ایران برای برپایی اردو و برگزاری دیدار دوستانه در خاک ژاپن، اظهار داشت: به نظرم دلیل اصلی عدم دعوت از بازیکنان با تجربه‌ای مانند حامد حدادی یا ارسلان کاظمی به اردوی فعلی تا حدود زیادی برای آن بوده که به این نفرات استراحت بیشتری داده شود تا بتوانند هم از نظر روحی ‌و هم از لحاظ جسمانی ریکاوری خوبی برای مسابقات مهم بعدی داشته باشند. از طرف دیگر به نظر شخصی من بازیکنانی مثل حدادی، کاظمی، مشایخی و حتی حسن‌زاده پس از بازی‌های تیم ملی در کاپ آسیا امتحان خود را پس دادند و به همین دلیل شاید ارمغانی ترجیح داده تا وضعیت نفرات جایگزین و جوانتر را در موقعیت‌ها و لحظات مختلف ارزیابی کند.

وی افزود: به نظرم این اقدام ارمغانی کاملاً منطقی بوده و هر مربی دیگری هم بود چنین کاری انجام می‌داد تا با بررسی شرایط بازیکنان دیگر و کم تجربه به شناخت بیشتری از پتانسیل تیم ملی برسد. در مورد انتقادت اخیر از لیست تیم ملی هم باید تاکید کنم زمانی که دبیر فدراسیون بودم با تغییراتی از این دست راهی اردوی ژاپن شدیم و آن زمان سرمربی تیم ملی به حدادی و کاظمی استراحت داد و نفراتی مانند رضایی‌فر و برخی بازیکنان تیم ملی جوانان‌ به اردوی ژاپن اعزام شدند.

کارشناس بسکتبال ایران در واکنش به انتقاداتی در مورد غیر منطقی بودن برگزاری اردوی مشترک و دیدارهای پر تکرار تدارکاتی با رقیب سنتی خود یعنی ژاپن، خاطرنشان کرد: به نظرم مطرح کردن چنین صحبت‌هایی برای عصر حجر است، چرا که هم اکنون با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید صدها بازی از تیم ملی ژاپن را ببینید و آنالیز کنید. هر دو تیم در رویارویی‌های اخیر مقابل هم نشان داده‌اند چند مرده حلاجند. وقتی که ژاپنی‌ها برای برگزاری اردو و دیدار تدارکاتی از ما دعوت کرده‌اند و تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند چه دلیلی دارد که این پیشنهاد را رد کنیم.

تنظیم کننده: حامد حسین‌زاده

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *