مسابقات آزاد مهارت در زندان‌های استان فارس برگزار می‌شود

14:40 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۹۲۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان فارس گفت: مسابقات آزاد مهارت زندانیان استان در راستای استعدادیابی در حرفه‌های مختلف و ایجاد زمینه اشتغال آنان در رشته‌های خیاطی زنانه و مردانه، آرایش و پیرایش مردانه، معرق کاری، چرم دوزی و برق ساختمان، همزمان با سراسر کشور برای اولین بار در مرداد ماه برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان- محسن انصاری منش اظهار کرد: با توجه به اهمیت حرفه آموزی در ایجاد اشتغال پایدار و در راستای استعدادیابی زندانیان زندان‌های استان فارس، اولین دوره مسابقات ملی مهارت در زندان‌ها با مشارکت حداکثری زندانیان و با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و بنیاد تعاون زندانیان در هفته سوم مردادماه در شهرستان‌ها برگزار می شود و اختتامیه آن با انتخاب نفرات برتر در هفته چهارم مرداد در شیراز برگزار می شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس افزود: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات که برای اولین بار در سطح زندان های کشور همزمان در مردادماه برگزار می شود تشویق زندانیان به مهارت آموزی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای آنان در رشته های مورد علاقه شان است.

وی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه ضمن انتخاب نفرات برتر و اهدای جوایز به آنان، در صورت احراز شرایط، حمایت های قضایی هم از زندانیان منتخب انجام می شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس یادآور شد: سال گذشته با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیش از 89درصد از زندانیان محکوم در 693 دوره آموزشی شرکت کردند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 21درصد از محکومان در 207 دوره آموزشی شرکت داشته‌اند.

جلسه شورای راهبری مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان های فارس با حضور محسن انصاری منش معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان، مسلم ایزدی معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه استان و زارع مسئول برگزاری مسابقات ملی مهارت، فرهاد سالاری مدیرنمایندگی بنیاد تعاون زندانیان، مهدی نعمتی رئیس اداره حفاظت و اطلاعات و محمد حق پرست سرپرست اداره اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان فارس برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *