رئیس کل دادگستری ایلام: کاهش پرونده‌های معوق از اولویت‌های دادگستری استان است

12:01 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۸۷۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری ایلام با اشاره به سند تحول و تعالی قوه قضاییه و توصیه های 8 گانه مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان عالی قوه قضاییه، بر ضرورت پیگیری اسناد بالادستی و برنامه های تدوین شده دستگاه قضایی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - نشست فصلی عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام با رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان در سالن همایش کوثر دادگستری ایلام برگزار شد.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان ایلام در سخنانی با تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات بی شائبه کلیه مسئولان قضایی، قضات و کارمندان دادگستری استان در راستای تحقق اهداف عالی قوه قضاییه در سطح استان، اهم برنامه ها و مسائل مهم دستگاه قضایی استان را تشریح کرد.

علی‌محمدی با اشاره به سند تحول و تعالی قوه قضاییه و توصیه های 8 گانه مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان عالی قوه قضاییه، بر ضرورت پیگیری اسناد بالادستی و برنامه های تدوین شده دستگاه قضایی تاکید کرد.

وی در ادامه به بیان ضرورت های دادگستری استان پرداخت و گفت: مدیریت فعال و نظارت هوشمند بر زیر مجموعه از مهم ترین ملزومات مدیریت در دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بر پیشگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء به عنوان ضرورت های دیگر دستگاه قضایی استان نام برد و اذعان کرد: رفع اطاله دادرسی، رسیدگی و مختومه کردن پرونده های مسن و کاهش پرونده های معوق از اولویت های مورد تاکید دادگستری استان ایلام است.

وی افزود: شورای رهنمون قضایی که شورایی متشکل از قضات با تجربه و خبره استان است ظرفیت مناسبی جهت رفع مشکلات موجود در رسیدگی ها و ارتقاء اتقان آراء در حوزه های قضایی استان است.

علی‌محمدی همچنین بر حفظ حقوق عامه، برخورد قاطع با جرایم خشن، بهره گیری از دادرسی الکترونیکی و برنامه ریزی جهت کاهش جرایم پرتکرار در سطح استان تاکید کرد.

در ادامه این نشست دادستان مرکز استان،معاون قضایی، رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان، و نمایندگان رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان در سخنانی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *