رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت موارد مرگ ناشی از آبله میمون در قاره اروپا و آمریکا

10:14 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۸۵۵۱
اسپانیا و برزیل هر کدام یک مورد مرگ بر اثر ابتلا به آبله میمون را گزارش کردند.

خبرگزاری میزان - اسپانیا و برزیل هر کدام یک مورد مرگ بر اثر ابتلا به آبله میمون را گزارش کرده‌اند؛ این موارد نخستین مرگ و میر ناشی از شیوع این بیماری در این کشورها به شمار می‎روند.

به گزارش «الجزیره»، وزارت بهداشت اسپانیا، می‎گوید که این کشور با 4 هزار و 298 مورد ابتلا به این ویروس یکی از کشورهای دارای بیشترین تعداد مبتلایان است.

سخنگوی وزارت بهداشت اسپانیا از ارائه جزئیات بیشتر در مورد بیمار جان‌باخته خودداری کرده است اما در برزیل، بیمار جان‌باخته مردی 41 ساله بود.  

وزارت بهداشت برزیل نزدیک به هزار مورد ابتلا به آبله میمون را ثبت کرده است که بیشتر آنها مربوط به ایالت‌های «سائوپائولو» و «ریودوژانیرو» هستند که در جنوب شرقی این کشور قرار دارند.

آمریکا و کانادا نیز شاهد تعداد بالای موارد ابتلا به آبله میمون هستند.

بر اساس آمارها، این دو کشور در مجموع 5 هزار مورد ابتلا را شناسایی کرده‌اند.

در پی افزایش مبتلایان به این ویروس، شهردار سان فرانسیسکو وضعیت اضطراری اعلام کرد.

همچنین فرماندار نیویورک نیز در این ایالت وضعیت اضطراری آبله میمون اعلام کرد.

علائم اولیه این بیماری عبارتند از تب بالا، غدد لنفاوی متورم و ضایعات پوستی شبیه به ضایعات ناشی از ابتلا به آبله مرغان.

نخستین مورد شیوع کنونی در انگلیس در 7 می (17 اردیبهشت) تایید شد و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ظهور صدها مورد ابتلا در خارج از کشورهای مرکز و غرب آفریقا که در آن‌ها ویروس بومی بوده، نشان می‌دهد که این ویروس به‌طور غیرقابل شناسایی منتشر شده است.

اکنون حدود 18 هزار مورد ابتلا در 78 کشور در سراسر جهان شناسایی شده و به تازگی سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم»، رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بیشتر موارد ابتلا به آبله میمون در اروپا و قاره آمریکا مشاهده شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *