آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ادامه بارش‌ها در کشور و تداوم بادهای 120 روزه

9:31 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۸۴۱۴
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی سه روز آینده برای نیمه جنوبی کشور ادامه فعالیت سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود و در نوار شمالی کشور نیز بارش‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از شمال غرب کشور، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و مناطق جنوب غرب یزد، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و نیمه غربی اصفهان، شرق لرستان، استان‌های مرکزی، قم و همدان شاهد بارش رگباری هستیم.

رفیعی اظهار کرد:‌ امروز در ارتفاعات البرز در شرق تهران، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و کرمان بارش‌ها شدت بیشتری دارند و روز یکشنبه، گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران انتظار بارش را داریم.

وی از تضعیف بارش‌ها در جنوب شرق کشور برای فردا خبر داد و توضیح داد: با این حال اما بارش‌های رگباری را در فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و غرب اصفهان، استان مرکزی، قم، همدان و شرق لرستان شاهد هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد،‌ ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال استان فارس و جنوب استان اصفهان بارش‌ها شدت بیشتری دارند، گفت: روز دوشنبه اما از میزان بارش‌ها در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود و بارش قابل توجه را در استان مازندران را انتظار داریم. 

رفیعی از تقویت سامانه موسمی در مناطق جنوبی کشور خبر داد و عنوان کرد: طی پنج روز آینده با توجه به تداوم بادهای ۱۲۰ روزه برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه آب‌های دریای خزر، آب‌های جنوبی کشور در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز مواج هستند، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران افزود: بیشینه دما در تهران امروز ۳۵ درجه است و کمینه دما نیز ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و گاهی مواقع بارش‌های رگباری رخ می‌دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *