رییس کل دادگستری خراسان شمالی: صیانت از حقوق عامه و جلب اعتماد عمومی مهمترین اولویت دستگاه قضایی است

19:16 - 07 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۸۰۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، باحضور در مصلی نماز جمعه و میز خدمت بطور چهره به چهره با تنی چند از مراجعان دیدار کرد و گفت صیانت از حقوق عامه و جلب اعتماد عمومی مهمترین اولویت دستگاه قضایی است.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در حاشیه میز خدمت امروز که استاندار خراسان شمالی و تعدادی از مسئولان اجرایی نیز حضور داشتند؛ با بیان اینکه مسایل و موضوعات حقوقی ماهیتا سهل و ممتنع هستند و ممکن است هر فردی به مقتضای شرایط به نحوی از انحا در زندگی روزمره با مشکلات قضایی در ابعاد مختلف مواجه شود؛ از بهبود سازوکارهای معاضدت قضایی،در راستای ارتقا سطح آگاهی های حقوقی و ایجاد و تقویت زمینه های ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در مجتمع های قضایی به مراجعان خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای ارشاد و معاضدت و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به تعداد مناسب در کلیه حوزه های قضایی و شهرستان ها مستقر هستند؛ اظهار کرد: با الکترونیکی شدن سازوکارهای قضایی،روند ارائه خدمات به مردم و درصد دسترسی آنانکه مشاوره های رایگان حقوقی،نسبت قبل خیلی بهتر شده و امروز قضات و کارکنان ما نیز با وجود مشکلات عدیده و برغم کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه کادر قضایی,حفظ کرامت مراجعان و جلب رضایتمندی مردم را در اولویت خود قرار می دهند و جایگاه ممتاز کشوری خراسان شمالی خود دلیلی بر صحت این مدعاست.

وی گفت: مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله سرمایه های عظیم‌ و گرانقدر اجتماعی هستند که نقش بسیار مهمی در صیانت از ارزش های والای انقلاب اسلامی ایفا می کنند و از طرفی با حساسیت مضاعف و تیزبینی از اقدام و عملکرد ما کاملا آگاه هستند و در واقع بهترین ناظر اعمال ما بعد از خداوند متعال به شمار می روند و‌ ما باید ممنون و شکرگزار زحمات و حمایت های این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده خاطرنشان کرد: انتظار می رود مسئولان از طرق مختلف از جمله ملاقات و دیدار عمومی با شهروندان در محافل مختلف اجتماعی مانند نماز جمعه تمام تلاش خود را در مسیر خدمت صادقانه و خالصانه به مردم بکار گیرند.

وی گفت: مسوولان باید پای درددل مردم بنشینند و مشکلات آنها را از نزدیک لمس کنند که البته در اینصورت به مطالبات آنات بهتر رسیدگی می شود.

وی با مفید و مؤثر ارزیابی کردن برپایی میز خدمت برای بررسی مشکلات مردم تصریح کرد: این مجرای ارتباطی باعث می شود تا بتوان با سرعت‌و سهولت قابل قبول و در کوتاه ترین زمان ممکن به مشکلات رسیدگی کرد.
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت :صیانت از حقوق عامه و جلب اعتماد عمومی مهمترین اولویت دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده بیان کرد: برخی از مشکلات مطروحه در این قبیل دیدارها با یک بررسی ساده،براحتی قابل حل است ولی بسیاری از موارد نیاز به تداوم روند پیگیری ها دارد و با توجه به ماهیت موضوعات و بعضاً چند وجهی بودن آن و نیز به لحاظ وجود ظرایف و دقایق امور زمان بیشتری می طلبد.

وی گفت: به همه مدیران و‌مسئولان قضایی،قضات و کارکنان توصیه و تاکید شده با روحیه انقلابی و رویکردی جهادی مشکلات مردم را سریع تر حل کنند.

وی افزود: برای بررسی دقیق تر مشکلات مراجعان در سطوح بالاتر، روزهای دوشنبه هر هفته جهت دیدارهای مردمی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *