رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: ایران دارای کمترین جرایم نیروهای مسلح در دنیا است

11:05 - 07 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۷۴۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: کشور ما کمترین جرایم مربوط به نیروهای مسلح را در بین کشورهای دنیا دارد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و دادستان نظامی خراسان شمالی با بیان اینکه امروز بحث بی حجابی در جامعه توطئه دشمن است و هر روز به ابعادی از آن می پردازد، اظهار کرد: تاریخ ملت ایران پوشیدگی را به اثبات رسانده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از مراجع بسیار مهم و حساس در امر قضایی کشور است، تا جایی که مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه این سازمان می‌فرمایند که سازمان قضایی نیروهای مسلح دستگاه حساس و مهم است و اهمیتش از دستگاه غیرنظامی بیشتر است، اگر چه دستگاه قضایی حساس است اما سازمان قضایی خیلی مهم است، نصیحت خوب است اما کافی نیست در کنار نصیحت باید نیرویی مقتدر مصیطری باشد که کار انجام دهد و آن سازمان قضایی است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب این سازمان، نیروهای مسلح هستند که مسئوليت سنگینی بر دوش دارند، گفت: هر چند به لحاظ آماری پرونده‌های زیادی در این سازمان نیست و البته هم نباید باشد اما وجود یک پرونده نیز زیاد است، چرا که نیروی نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی خود حافظ جان، مال و ناموس کشور هستند و مردم هم به این نیروها پناه می‌برند و در زمان مشکلات و گرفتاری‌ها پناهگاه آن‌ها این نیروها بوده و هستند و نیروی مسلح پشتیبان امن ملت محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با بیان اینکه نیروی انتظامی در هر کجا و هر زمان و در هر مناسبتی همیشه در صحنه حضور دارند، اظهار کرد: ماموریت نیروی انتظامی نسبت به سایر نیروهای مسلح بیشتر در دیدگاه مردم قرار دارد و البته نتیجه این حضور کاهش آمار تصادفات و سایر جرایم است.

وی افزود: آمار کم جرایم در بین نیروهای مسلح حکایت از سلامت آن‌ها دارد و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا این نیروها سالم بمانند و به عبارتی دیگر باید حافظ سلامت نیروهای مسلح باشیم .

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور با اشاره به بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی مبنی بر اینکه پیشگیری از جرم یکی از وظایف قوه قضاییه است، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح هم جزوی از این قوه است و هر چه در آموزش عرق بیشتری ریخته شود در میدان جنگ خون کمتری ریخته می‌شود.

بیشتر بخوانید

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: صدور اسناد اراضی کشاورزی اولویت اصلی سازمان ثبت است

وی افزود: در تمام عرصه‌ها مدافع نیروهای مسلح بوده‌ایم، حتی آنجا که یک نیرو را مجازات می‌کنیم هم بحث دفاع و صیانت از نیروهای مسلح مطرح است.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان ادامه داد: خراسان شمالی یکی از استان‌های آرام کشور است.

وی افزود: مسلم محمدیاران از افتخارات خراسان شمالی است و به این نتیجه رسیدیم که وی در جایگاه بزرگتری ارائه خدمت کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه مجتبی زارع از افتخارات دادگستری است، تصریح کرد: از این پس وی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی ارائه خدمت می‌کند و محمود رحمانی نیز که از قضات پرتلاشی است، به عنوان دادستان نظامی خدمت خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *