تشدید آمادگی سپاه و بسیج برای کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده کشور

10:27 - 07 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۷۳۹۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده کل سپاه برای ارتقا و تشدید آمادگی سپاه های استانی و یگان های امدادی بسیج برای کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده کشور دستورات لازم را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام سپاه نیوز، در پی هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر تداوم و گسترش رگبار های موسمی و فعالیت سامانه بارشی در ۲۷ استان، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: با توجه به شرایط پیش رو و پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور و احتمال وقوع سیل و بروز مشکل و چالش برای مردم ،سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن قدردانی و تشکر از تلاش های ارزنده و مجاهدانه پاسداران و بسیجیان برای حضور به موقع در صحنه عملیات امداد و نجات و خدمت رسانی به هموطنان عزیز در مناطق زلزله کشور، شامگاه امشب ( جمعه )طی دستوری بر ضرورت ارتقا و تشدید آمادگی‌های سپاه های استانی و یگان های امدادی بسیج برای کمک به سایر نیروهای امدادی در صورت وقوع سیل و بروز شرایط بحرانی  در مناطق مختلف کشور تاکید کرد.

وی افزود سپاه ظرفیت های خود را متناسب با نوع مخاطره اعلام شده توسط سازمان هواشناسی کشور و دیگر مراجع ذیربط سازماندهی و مهیای ورود به صحنه امدادرسانی در همراهی با سایر دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران کرده است.

ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه 6 مردادماه وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.

مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشیک امداد و نجات نیز شب گذشته با اشاره به آخرین جزئیات خدمات‌رسانی نیروها و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و رانش زمین در بخش کن منطقه امام زاده داود شهر تهران گفت: ٣٠٥ نیروی عملیاتی در این حادثه وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: از این میان ۲۵۴ نفر از استان تهران، ۳۱ نفر از استان البرز و ٢٠ نفر از سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

مرادی پور با بیان اینکه ۴۸ خودروی عملیاتی در حادثه حاضر بودند، گفت: ٣٧ دستگاه از تهران، ٦ دستگاه از البرز، ٥ دستگاه از سازمان اقدامات لازم را انجام دادند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: ۸ مصدوم به اورژانس تحویل داده شد همچنین در این حادثه ۸ نفر جان باختند، ۱ نفر بصورت سرپایی درمان شد، ۱۹نفر مفقود هستند و ۷۰۰ نفر به محل امن منتقل شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *