ادعای پرایس: آماده بازگشت به برجام هستیم

9:32 - 07 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۷۳۵۷
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ادعاهای بی اساس خود را درباره برجام و ایران تکرار کرد.

خبرگزاری میزان - «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری خود به اظهار نظر درباره برجام و ایران پرداخت.

«پرایس» درباره طرح ادعایی «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای اجرای کامل برجام گفت «بر اساس پیشنهادی که توسط کمیسر عالی اتحادیه اروپا ارائه شده است، ما مستقیما در تماس خواهیم بود و مستقیما با شرکای اروپایی خود در این مورد در تماس بوده‌ایم. ما در حال بررسی آن هستیم. ما در این مورد هرگونه بازخوردی را مستقیما به متحدان اروپایی خود خواهیم رساند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود «اما درک ما این است که پیشنهادی که آقای بورل ارائه کرد بر اساس توافقی است که روی میز بوده است، که در میان 1+5 درباره آن مذاکره شده است، و بر اساس توافقی است که از ماه مارس آماده پذیرش آن بوده‌ایم.»

وی بدون توجه به بدعهدی آمریکا و شرکای اروپایی آن در پایبندی به برجام، مدعی شد «بنابراین توقف، تا حدی که ما نتوانسته‌ایم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست یابیم، نبوده است- ما عامل آن نبوده‌ایم. ایران از بازگشت به پایبندی خودداری کرده است. ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که آماده بازگشت به پایبندی به برجام هستیم، با این فرض که ایران نیز همین کار را انجام دهد. ما این را علناً اعلام کرده‌ایم. ما آن پیام را به صورت خصوصی، اگر غیرمستقیم، به ایرانی‌ها رسانده‌ایم.»

«پرایس» در ادامه اظهارات ادعایی خود گفت « آنچه که ما از ایران ندیده‌ایم، چه در ماه مارس و چه در ماه‌های بعدی، نشانه‌ای از این است که آماده اتخاذ تصمیم سیاسی لازم برای بازگشت به پایبندی به برجام هستند. به همین دلیل است که ما به طور مساوی برای همه سناریوها آماده می‌شویم.»

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *