رئیس جمهور: در یکسال گذشته به اندازه ۱۵ سال در طرح‌های تامین آب استان همدان کار شده است

0:02 - 07 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۷۲۸۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با تاکید بر جلب رضایت عموم مردم از سوی مدیران گفت: در یکسال گذشته به اندازه ۱۵ سال در طرح‌های تامین آب استان همدان کار شده است.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان همدان و در جمع مسئولان این استان مسئولیت‌پذیری را امری مهم برای دولتمردان دانست و گفت: هشت هزار شهید استان همدان مسئولیت جدی برای همه مدیران این استان ایجاد می‌کند که شرایط را آنچنان که شایسته مردم است، ‌رقم بزنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در نظام اسلامی باید همه اجزا بر مدار عدالت حرکت کنند، تصریح کرد: قانون در مجلس باید عادلانه تصویب شود، در قوه مجریه به صورت عادلانه اجرا شود و در داوری و قضاوت باید امر دعاوی مردم عادلانه قضاوت شود.

وی بر جلب رضایت عموم مردم از سوی مدیران تأکید کرد و گفت: با گذشت چهل و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و مدیران با معدل تجربه مدیریتی ۲ تا ۳ دهه می‌توانند کارهای بزرگی را به ثمر برسانند.

رئیس جمهور با اشاره به روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر رزمندگان و شهیدان دوران دفاع مقدس که با کمبود امکانات و تجهیزات دستاوردهای بزرگی داشتند، گفت: مدیران پیرو فرهنگ «ما می‌توانیم» باشند و در میدان عمل برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه بر اقتضائات گام دوم انقلاب از جمله استقلال، عزت، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، توسعه فناورانه و اجرای عدالت تأکید کرد و گفت: خواسته من از مدیران دولت در سطوح مختلف این است که در مسیر تحقق این مسایل مهم که دغدغه و تاکید رهبر انقلاب است، حرکت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه گزینش، استخدام و ارتقای رتبه در سازمان اداری باید در بستر عدالت و به دور از هرگونه روابط ناسالم صورت گیرد، افزود: امروز انتظار مردم از ما یک سازمان اداری کارآمد با مدیران تحول‌خواه و انقلابی است و در این زمینه باید به استفاده از نیروهای کارآمد و تحول‌خواه توجه شود و نیروهای بی‌انگیزه که مانع کار هستند به حاشیه رانده شوند.

وی ۱۷ سال عقب‌ماندگی در حل مسئله آب استان همدان را ناشی از بی‌انگیزگی و نبود اراده جدی برخی مدیران در دوره‌های گذشته عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در مدت یکساله به اندازه ۱۵ سال کار شده و در این سفر از آقای استاندار و مسئولین مربوطه خواسته‌ام که ظرف مدت ۲ ماه مشکل آب مردم این استان را سامان دهند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به بازدید از پایگاه شهید نوژه و اقدامات بزرگ و ارزشمند صورت گرفته در بخش‌های نظامی استان، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحریم و تهدید را به فرصت تبدیل کردند و پیشرفت‌های بزرگی را رقم زدند که این نگاه باید به سایر بخش‌های کشور گسترش یابد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با تاکید بر تحقق شعار سال و اینکه موظف به رونق تولید در کشور هستیم، گفت: آقای استاندار از بازگشت ۸۰ واحد به چرخه تولید خبر داد که بسیار ارزشمند و شایسته قدردانی است و باید بقیه واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل را نیز هر چه سریع‌تر فعال کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برغم وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بزرگ در حوزه کشاورزی و گردشگری نباید دغدغه مردم مشکل بیکاری باشد، افزود: خواسته‌ام از مدیران استان این است که موضوع اشتغال را بسیار جدی پیگیری کنند و در این مسیر نگاهشان به یک دستگاه یا وزارتخانه خاص نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تحول در نظام اداری تأکید کرد و گفت: پیچیدگی نظام اداری موجب کندی کارها می‌شود و باید بسیاری از فرآیندهای پیچیده و بروکراسی‌های اداری تغییر کند که پیش‌نیاز آن تغییر در نگرش و نگاه مسأله‌محور به مشکلات است.

رئیس جمهور از اقدامات صورت گرفته در زمینه آسیب‌شناسی مسائل استان همدان قدردانی کرد و گفت: امروز نوبت آسیب‌زدایی است و دولت مصمم است مبتنی بر آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته از مسایل استان آسیب‌زدایی کند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه بر نظارت جدی مدیران استان بر عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود، حفظ هویت تاریخی و اصیل همدان و فعال کردن گردشگری دیجیتال با استفاده از نیروهای تحصیلکرده و دانش‌آموخته استان تأکید کرد و گفت: دیروز شهدا و خانواده معظم‌شان در آزمون و امتحان الهی سربلند شدند و امروز نوبت خدمتگزاران مردم است که برای موفقیت در آزمون بزرگ خود یعنی خدمت به مردم و رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها به‌ویژه در حوزه اشتغال و مسکن تلاش کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *