راه اندازی قطار ترکیبی تهران_ کربلا

23:41 - 06 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۷۲۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر عامل راه آهن با اعلام اینکه در یک بازه زمانی سه ماهه هر هفته یک قطار از تهران به سمت کربلا حرکت می کند، گفت: ۳۲ کیلومتر این مسیر فاقد ریل است که مسافران به طور موقت به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار و از شلمچه با اتوبوس راهی بصره شده و سپس با قطار از بصره به کربلای معلا منتقل می شوند.

خبرگزاری میزان_ سید میعاد صالحی در گفت و گو با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: طبق تفاهمی که با عراق انجام شده، قطار از تهران به سمت شلمچه طی مسیر خواهد کرد و از شلمچه حدود ۳۲ کیلومتر مسافران با اتوبوس به سمت ایستگاه راه آهن بصره جابجا می شوند و از بصره حدود ۹ ساعت با قطار طی مسیر خواهند کرد تا به ایستگاه کربلا برسند.

وی تصریح کرد: ۳۲ کیلومتر این مسیر فاقد ریل است و تلاش داریم با تفاهمی که در برنامه داریم این مسیر را احداث کنیم اما تا قبل از اینکه این مسیر محیا شود، مسیر ریلی را به صورت ترکیبی خواهیم داشت.

مدیر عامل راه آهن افزود: همچنین تفاهمی در راستای تسهیل امور زائرین و بحث هزینه های پرداختی از سوی زائرین انجام شده و سعی کرده ایم حداکثر تخفیفات صورت بگیرد به گونه ای که این مسیر، یک مسیر امن، جذاب، با رفاه بالا و قیمت پائین برای همه دهک های مختلف جامعه باشد.

صالحی اظهار داشت: بر اساس آنچه که امروز تفاهم شده امیدواریم در یک بازه زمانی سه ماهه هر هفته یک قطار از تهران به سمت کربلا و همچنین بازگشت داشته باشیم و در این پایلوت سه ماهه ببینیم که چگونه می توانیم این تردد را افزایش دهیم؛ در مورد بحث قیمت نیز جلسه ای را فردا برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم حداکثر کاهش را در قیمت داشته باشیم. امیدواریم بعد از این سه ماه شاهد افزایش این قطارها برای سیر به سمت کربلای معلا باشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: قطار کربلا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *