رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 16 هکتار از اراضی ملی استان قم در یک‌سال گذشته آزاد سازی شد

7:54 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۶۲۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قم، گفت: از تیرماه سال گذشته تاکنون 16.3هکتار از اراضی ملی و حریم رودخانه‌های استان قم رفع تصرف و آزاد سازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات دادگستری استان قم در رابطه با آزاد سازی اراضی ملی، با تاکید بر لزوم صیانت از بیت المال و جلوگیری و مقابله با تصرفات اراضی ملی، اظهارکرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون 16.3 هکتار از اراضی ملی و حریم رودخانه‌های استان قم رفع تصرف و آزادسازی شده است.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز نیز یکی از اقدامات پیشگیرانه در حوزه صیانت از بیت المال است افزود: بر هیمن اساس در یک‌سال گذشته با اجرای احکام قضایی صادره دادگستری استان قم 25 مورد بنا و مستحدثات غیرقانونی دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی و انتظامی قلع و قمع شده است.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه دستگاه قضایی در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال کاملا جدی است، اضافه کرد: در همین بازه زمانی با صدور دستور اکید مبنی بر مقابله با هرگونه تغییر کاربری ساخت و ساز غیرمجاز به اداره‌ کل جهاد کشاورزی استان از تغییر کاربری  21.5 هکتار از اراضی زراعی نیز جلوگیری شد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری همچنین تاکیدکرد: نگاه دستگاه قضایی در این حوزه پیشگیرانه است و هشدارهای لازم را به متعرضان و متصرفان به بیت المال و متخلفان این حوزه داده است و در این خصوص با هیچکس تعارف ندارد و با متصرفان و متعرضان به بیت المال بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

۸۶۰ زندانی استان قم در یک سال گذشته با استفاده از پابندالکترونیک آزاد شدند

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *