دادستانی شهریار بیش از 552 میلیون تومان به زندانیان اهدا کرد

9:58 - 06 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۵۹۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب برنامه‌های منسجمی برای انجمن حمایت از زندانیان تعریف کرده‌ایم.

حمید عسکری پور در گفت‌وگو با میزان، بیان کرد: یکی از برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی توجه ویژه به حقوق زندانیان خانواده آن‌ها و مراقبت پس از خروج این افراد از زندان است.

وی افزود: دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در راستای ارائه خدمات مطلوب برنامه‌های منسجمی برای انجمن حمایت از زندانیان تعریف کرده است.

دادستان شهرستان شهریار با اشاره به اقدامات مالی و مددکاری انجام شده برای خانواده‌های زندانیان در 3 ماهه ابتدایی سال‌جاری، تصریح کرد: تشکیل 50 فقره پرونده مددکاری برای خانواده زندانیان، مصاحبه حضوری و مشاوره قضایی و روانشناسی به 55 نفر، معرفی به کمیته و مراکز حمایتی برای 68 نفر از جمله اقداماتی بود که در این رابطه توسط دادستانی شهرستان شهریار صورت گرفت.

وی افزود: کمک‌های غیرنقدی از جمله «تهیه و توزیع سبد کالا و کمک‌های نقدی بلاعوض شامل کمک نقدی، کمک هزینه قبوض مصرفی، کمک هزینه تحصیلی و درمانی و ...» در مجموع به مبلغ 552 میلیون و 200 هزار تومان یکی دیگر از اقدامات دادستانی شهرستان شهریار برای کمک به خانواده زندانیان است.

عسکری پور با اشاره به معرفی زندانیان آزاد شده به مرکز مراقبت پس از خروج از زندان جهت اشتغال و دریافت وام به 5 نفر، بیان کرد: در ادامه این اقدامات، مبالغ نقدی به حساب 315 نفر از سرپرستان خانوارهای زندانیان واریز شد.

وی افزود: تهیه و توزیع 585 بسته حمایتی در ماه مبارک رمضان و عید قربان پرداخت ودیعه مسکن به 5 خانواده از محکومان حبس و اخذ رضایت شاکی نسبت به احدی از محکومان از دیگر اقداماتی بود که در راستای توجه به حقوق زندانیان و خانواده های آن‌ها توسط دادستانی شهرستان شهریار صورت گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار اظهار کرد: همچنین در این رابطه فعالیت‌های مددکاری از جمله کمک هزینه زایمان، کمک هزینه قبوض مصرفی و کمک هزینه برگزاری مراسم یادبود فوت زندانی در مجموع به مبلغ 8 میلیون 200 هزار تومان نیز انجام شد.

بیشتر بخوانید:

 صدور حکم بیش از ۱۹۳ سال زندان برای متهمان پرونده فساد شهرداری شهریار

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *