رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجلیل تلویزیون از رضا رویگری

22:25 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۵۸۰۲
مراسم رونمایی از مستند «تماشاگر بهار» و تجلیل از رضا رویگری با حضور معاون سیما در صدا و سیما برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، مراسم رونمایی از مستند «تماشاگر بهار» و تجلیل از رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون عصر امروز چهارشنبه 5 مردادماه برگزار شد. این مستند به کارگردانی ابوالفضل توکلی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل محمدباقر در شبکه مستند سیما تولید شده است.
در این مراسم چهره‌هایی مانند رضا رویگری، محسن برمهانی معاون سیما، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، ابوالفضل توکلی کارگردان مستند، جمعی از مدیران سازمان صدا و سیما و جمعی از دوستان رضا رویگری حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم و پس از پخش فیلم مستند «تماشاگر بهار»، رضا رویگری در سخنانی گفت: هیچ‌کس به اندازه من تئاتر کار نکرده است؛ بیشترین سریال‌ها را بازی کردم و از این جایی که در مستند دیدم خیلی از کارهای من در این مستند دیده نشده است. خاطرم هست برنامه‌ای در مشهد برایم گرفته بودند و همین اسامی فیلم و سریال‌ها را که دیدم حدود پنج صفحه لیست آن‌ها می‌شد. امیدوارم زنده بمانم تا بتوانم باز کار کنم و عمرم قد بدهد تا دوباره برای مردم ایران کار کنم.

وی اضافه کرد: در کهریزک به من گفتند مهجور هستم و مرا پیش پزشک قانونی بردند. در آنجا دکتر، به من گفت یک عبارتی را دو بار تکرار کن؛ آنقدر تکرار کردم که فرد گفت تو از من هم سالم‌تر هستی.

در ادامه این مراسم، ابوالفضل توکلی، کارگردان مستند پرتره رضا رویگری گفت: ممنونم که آقای رویگری به گروه ما اعتماد کردند. گروه‌های دیگری هم خواهان ساختن مستندی از زندگی ایشان بودند، ولی ایشان به ما لطف داشتند. البته باید بگویم که آقای رویگری در این کار حافظه‌ بسیار خوبی داشتند و همین طنازی‌ها را در زمان تولید هم از خود بروز می‌داد.

محمدباقر، تهیه‌کننده این مستند نیز در ادامه با اشاره به مشکلات بودجه‌ای برای ساخت فیلم مستند گفت: شخصیت آقای رویگری سه وجه داشت هم بحث موسیقی بود و هم بازیگری و نقاشی. موضوع مهم این است که همبستگی و اتحادی که در شبکه مستند وجود دارد کار راحت می‌کند. من فقط اینجا می‌خواهم از طرف خودم تقاضا کنم بودجه شبکه مستند افزایش پیدا کند.
محسن برمهانی با بیان اینکه باعث افتخار است که امروز کنار هنرمندی هستم که در نوجوانی ما ستاره‌ سینما و تلویزیون بود و امروزه ستاره قلب ماست، تأکید کرد: باید تولید این گونه مستندها که هم مورد علاقه مردم است و هم تکریم از هنرمندان محسوب می شود با قوت و جدیت ادامه پیدا کند.

وی افزود: دلیل اصلی حضورم در مراسم رونمایی از این مستند وظیفه ای بود که نسبت به استاد رضا رویگری داشتم. ایشان حق بزرگی به گردن همه ما و فرهنگ و هنر کشورمان دارند، ازجمله خلق سرود «الله الله» با صدای زیبای استاد رویگری.

برمهانی ضمن قدردانی از دست اندرکاران ساخت مستند «تماشاگر بهار» ادامه داد:این مستند نشان می دهد که سینمای امروز روی دوش چه بزرگوارانی بوده تا اینجا رسیده است.با رونمایى این مستند با ابعاد دیگر هنرى این هنرمند توانمند از جمله کار نقاشی آشنا شدیم.

معاون سیما با بیان اینکه متاسفانه ما مسئولین فرهنگى در قبال اشخاصى مثل رضا رویگرى دیر عمل کردیم،تصریح کرد: اگر رضا رویگری الان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند به علت کم کاری ما ست.

وی افزود:لازم می دانم که به رضا رویگری تأکید کنم که شما بزرگتر ما هستید و فکر نکنید که فراموش تان می کنیم.بزرگترین درد این است که ما سرمایه های انسانی مثل رضا رویگری را نادیده بگیریم. آن هم درشرایطی که رویگری پای خیلی مسائل ایستاد و همچنان ایستاده و این خیلی ارزشمند است.

برمهانی ادامه داد:تولید مستندهای شخصیت محور یک اتفاق خوب است و باید ادامه پیدا کند. به بهانه این مستندها و این گونه مراسم ها یادآوری می کنیم که این هنرمندان برای ما مهم هستند و باید خیلی زودتر از این ها سراغ بزرگانی چون رضا رویگری برویم.

این مراسم با تجلیل از رضا رویگری و امضای پوستر مستند به پایان رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *