رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آقایی: واترپلو در چند سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته/ از کورس رقابت با حریفان عقب افتادیم

8:45 - 07 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۵۱۵۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بازیکن تیم ملی واترپلو گفت: در سال‌های گذشته واترپلو ایران رشد و پیشرفت زیادی را برای رسیدن به سکوهای جهانی داشت، اما به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی تمرینات و استخرها از رقابت با کشورهای برتر دنیا عقب افتادیم.

امید آقایی در گفت‌وگو با میزان، درباره شروع مجدد اردوی تیم ملی واترپلو در تهران، اظهار داشت: در اردوی آماده‌سازی یونان برای حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی بودیم که به دلیل تعویق این بازی‌ها آن اردو نیمه کاره خاتمه یافت. بعد از چند مدت تعطیلی، از شنبه، اول مرداد ماه تمرینات آمادگی خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا زیر نظر الکساندر چیریچ سرمربی صربستانی تیم ملی واترپلو در تهران آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: هم اکنون نیز هنوز تاریخ دقیق قهرمانی آسیا در تایلند مشخص نیست، اما ملی‌پوشان تمرینات خود را ادامه می‌دهند تا در اوج آمادگی قرار داشته باشیم. بر همین اساس هر موقع که زمان برگزاری مسابقات اعلام شد با تمام قدرت به مسابقات اعزام شویم.

ملی‌پوش واترپلو در مورد قراردادهای پایین لیگ عنوان کرد: مبالغ قراردادها در رشته‌های شنا، شیرچه و واترپلو خیلی پایین است در صورتی که چنین رشته‌هایی در بازی‌های المپیک بسیار مدال‌آور هستند. اگر سرمایه‌گذاری وسیعی و برگزاری مسابقات لیگ با تعداد تیم‌های زیاد را برنامه‌ریزی کنیم، باعث می‌شود رشته‌هایی نظیر شنا، شیرجه و از این دست، پیشرفت چشم‌گیری داشته باشند و جایگاه بهتری در مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک برای کشورمان به همراه بیاورد.

وی با اشاره به اینکه واترپلوی ایران با برنامه‌ریزی خوب به رتبه خوب جهانی رسیده بود، تاکید کرد: در چند سال گذشته واترپلو ایران رشد و پیشرفت خیلی زیادی را برای رسیدن به سکوهای جهانی داشت، اما به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی تمام تمرینات و استخرها از کورس رقابت با کشورهای برتر دنیا عقب افتادیم. در این بین کشور ژاپن، خودش را از آسیا جدا کرد. تیم ملی واترپلو ایران هم می‌توانست چند پله در جهان بالاتر برود. این عقب ماندگی چیزی نیست که بتوان به این سادگی آن را جبران کرد. چند سال دیگر زمان در کنار تلاش، انگیزه و اسپانسر می‌خواهد.

آقایی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی نفراتی که در رشته واترپلو فعالیت می‌کنند به خاطر عشق به این رشته و تیم ملی است، چون از نظر مالی چیزی در این رشته وجود ندارد. حمایت وجود دارد، اما آنچنان قوی و خوب نیست. فدراسیون خیلی تلاش کرده است تا بستری مناسب برای واترپلو ایران فراهم شود، اما خود فدراسیون نیز زیر نظر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است و باید از نهادهای بالادستی حمایت شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: واترپلو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *