رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چالش‌ها و بحران‎های پیش‌ روی جانشین بوریس جانسون

14:59 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۴۷۴۵
هر کدام از دو گزینه نخست وزیری انگلیس که پیروز میدان شود، با مجموعه‌ای از چالش‌ها و بحران‎ها روبرو خواهد شد.

خبرگزاری میزان - «ریشی سوناک» و «لیز تراس» اکنون در نبردی رودررو برای تبدیل شدن به رئیس بعدی محافظه‌کاران در انگلیس هستند.

به گزارش «نشنال ورلد»، این دو نفر طی هفته‌های آتی، پیش از اینکه اعضای محافظه‌کار انگلیس در مورد اینکه چه فردی نخست‌وزیر بعدی انگلیس شود، رای بدهند، در یک سری رویدادها در سراسر این کشور با هم روبرو خواهند شد.

نتیجه رای گیری در پنجم سپتامبر (14 شهریور) اعلام خواهد شد، اما سختی‌های آنها برای «سوناک» و «تراس» به همین جا ختم نمی‌شود چرا که هر کسی که پیروز شود، وقتی وارد شماره 10 داونینگ استریت (دفتر نخست وزیر انگلیس) شود، با مجموعه‌ای از چالش‌ها روبرو خواهد شد.

این در حالی است که تورم انگلیس رسما به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده است، به طوری که دفتر آمار ملی این کشور گزارش داده که تورم قیمت مصرف کننده به نرخ سالانه 9.4 درصد در ژوئن رسیده است.

همچنین هزینه غذا، انرژی و سوخت به طور خاص در انگلیس افزایش یافته و فشار شدیدی را بر خانواده‌ها وارد کرده است.

این وضعیت در انگلیس در ماه‌های آینده، با افزایش بهای قبض انرژی که قرار است در ماه اکتبر اجرا شود، بدتر می‌شود.

در همین حال، نرخ بهره نیز در انگلیس در حال افزایش است و اقتصاددانان هشدار داده‌اند که انگلیس ممکن است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با رکود مواجه شود.

بر اساس نظرسنجی‌ها، اکثریت مردم انگلیس، 67 درصد، اقتصاد را بزرگ‌ترین مشکل کشور خود می‌دانند.

همچنین انگلیس در چند ماه گذشته تحت تاثیر موجی از اعتصابات قرار گرفته که بر اقتصاد این کشور، که در حال حاضر دچار مشکل شده، فشار وارد کرده است.

اما با ادامه کاهش دستمزدهای واقعی، بعید است که اعتصابات به این زودی متوقف شود و این یک چالش بزرگ برای نخست وزیر بعدی انگلیس در پاییز خواهد بود.

اعتصابات کارکنان خطوط هوایی انگلیس همچنان به ایجاد هرج و مرج در بخش مسافرت ادامه می‌دهد و کارکنان راه ‌آهن چهار روز اعتصاب در ماه‌های جولای و آگوست را به دلیل اختلاف بر سر حقوق و شرایط کار اعلام کرده‌اند.

به دنبال افزایش دستمزد کارکنان سازمان بهداشت عمومی انگلیس توسط دولت، که با خواسته‌های اتحادیه‌ها مطابقت نداشت، پیش‌بینی می‌شود بسیاری از کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی نیز اعتصاب کنند.

پس از رسوایی‌های دولتی در انگلیس، از نقض قرنطینه و «پارتی گیت» تا اتهامات علیه «کریس پینچر»، ساکن جدید «داونینگ استریت» باید سخت تلاش کند تا مردم این کشور را متقاعد کند که با نخست وزیر پیشین متفاوت هستند.

در ژوئن سال 2022، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که 74 درصد از مردم انگلیس فکر می‌کنند که نخست وزیر این کشور غیرقابل اعتماد است؛ این نرخ افزایش شدیدی را در مقایسه با نرخ 42 درصدی آوریل 2020 نشان می‌دهد.

اگر «سوناک» نخست وزیر شود، باید با دست داشتن در رسوایی‌ها روبرو شود.

وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس نیز به دنبال گزارش «پارتی گیت» توسط «سو گری» جریمه شد، بنابراین او باید به مردم ثابت کند که در آینده می‌توانند به او اعتماد کنند.

همچنین «لیز تراس» در جریان «پارتی گیت» با جریمه نقدی روبرو نشد اما او یکی از معدود اعضای کابینه بود که به دنبال این رسوایی، از سمت خود استعفا نکرد.

این تصمیم ممکن است سخت‌ترین چالشی باشد که وزیر خارجه کنونی انگلیس باید بر آن غلبه کند تا بتواند اعتماد مردم این کشور را به دست آورد.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس نخست وزیر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *