افزایش ممانعت رژیم صهیونیستی از خروج کودکان از غزه برای درمان پزشکی

12:50 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۴۶۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از خروج کودکان از غزه برای درمان را تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان – یک گروه حقوق بشری می‌‌گوید که رژیم صهیونیستی سیاست خود را برای جلوگیری از خروج افراد زیر سن قانونی در غزه برای درمان تشدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «شهاب»، داده‌های جدید منتشر شده توسط موسسه «پزشکان برای حقوق بشر» نشان می‌دهد در سال 2021 تعداد دفعاتی که مقام‎های رژیم صهیونیستی درخواست کودکان نوار غزه را برای درمان در بیمارستان‌های قدس شرقی، کرانه باختری و اردن رد کردند، به دو برابر افزایش یافته است.

بر اساس داده‎ها، در سال 2020، حدود 17 درصد از درخواست‌های خردسالان برای ترک نوار غزه به منظور دریافت مراقبت‌های پزشکی غیرقابل دسترس در نوار غزه رد شده است؛ (347 از دو هزار و 70 درخواست).

در سال 2021، نرخ رد چنین درخواست‌هایی به 32 درصد افزایش یافت؛ بنابراین، مقام‎های رژیم صهیونیستی با 812 مورد از دو هزار و 578 مورد درخواست ارائه شده به نام افراد زیر سن قانونی برای دریافت مراقبت‌های پزشکی خارج از نوار غزه مخالفت کرده‌اند.

 انجمن «پزشکان برای حقوق بشر»، که به بیماران نوار غزه برای دریافت مجوز خروج به منظور دریافت خدمات بهداشتی کمک می‌کند، دلایل این افزایش را ناشی از تشدید سیاست‌های رژیم صهیونیستی مربوط به صدور مجوز خروج برای بیماران غزه می‌داند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *