لزوم مسئولیت پذیری آموزش پرورش، صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصیانت از سلامت اجتماعی جامعه

10:51 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۴۴۲۱
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی صیانت از سلامت اجتماعی جامعه است که در این راستا مقوله تقویت شناخت فرهنگی و تقویت دانش اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه 866 این شورا گفت: در ابتدای جلسه از مدال آوران المپیادهای کشور تقدیر شد. تا کنون این نسل باهوش و توانمند و جوان کشور بیش از 700 مدال جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین از مربیان این مدال آوران تقدیر به عمل آمد. در همین راستا سند مربوط به باشگاه دانش پژوهان جوان برای المپیادی‌ها که مصوب شده است، طی هفته جاری ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: دستور دوم جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب اعضای هیئت امنای بنیاد ایران شناسی بود که آیت الله سید محمد خامنه‌ای، دکتر عالم‌زاده، دکتر محمد رجبی، آقای محمد علی کاظم بیگی و آقای دکتر موسی نجفی به عنوان اعضای هیئت امنای این بنیاد از صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی رای گرفتند.

عاملی تصریح کرد:  ریاست ۱۰ دانشگاه کشور نیز مورد تایید قرار گرفت که شامل دکتر محمد امین ولی زاده حسن لویی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی ارومیه، دکتر فرهاد غلامی به عنوان ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی مازندران و دکتر قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی کرمانشاه، دکتر سید محمد محمدی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی آبادان و دکتر علیرضا خسروپناه به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی دزفول و دکتر محمد غلام‌نژاد به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشت درمانی کهکیلویه و بویراحمد، دکتر محمد نبی احمدی به عنوان رییس دانشگاه کرمانشاه و دکتر حشمت الله علی‌نژاد به عنوان رییس دانشگاه مازندران؛ دکتر حسین رضوان به عنوان رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان و خانم دکتر محبوبه معین مقدس به عنوان رییس دانشگاه کوثر بجنورد انتخاب شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: با تایید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی به عنوان عضو حقیقی کمیته تعیین رؤسای دانشگاه‌های کشور، انتخاب شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در خصوص صیانت از سلامت اجتماعی جامعه، اعضای شورا بحث‌های مفصلی داشتند درواقع یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی صیانت از سلامت اجتماعی جامعه و مواجهه با اموری است که منجر به ضعیف شدن ارزش‌های والای اجتماعی می‌شود. امروز والدین نگران سلامت فرزندانشان در محیط‌های مختلفی که در جامعه وجود دارد، هستند. در این رابطه طبیعی است که دستگاه‌های مسوول با کسانی که به صورت سازماندهی شده و شبکه‌ای سلامت اجتماعی جامعه را به مخاطره می‌اندازند به وظایف قانونی خود عمل کنند. کار اساسی تقویت شناخت فرهنگی و شناخت اجتماعی است. در واقع یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی صیانت از سلامت اجتماعی جامعه است که در این راستا مقوله تقویت شناخت فرهنگی و تقویت دانش اجتماعی اهمیت زیادی دارد که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، لزوم انجام کارهای اساسی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان صداو سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

وی در پایان گفت: ادامه بحث در خصوص سلامت اجتماعی و حجاب و عفاف در جلسه بعدی شورا دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *