وزارت دادگستری آمریکا بررسی اقدامات ترامپ برای ابطال انتخابات 2020 را کلید زد

11:14 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۴۳۸۵
وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی اقدامات دونالد ترامپ برای برهم زدن شکست خود در انتخابات 2020 است.

خبرگزاری میزان - منابع آمریکایی می‎گویند که وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی اقدامات «دونالد ترامپ» درباره بر هم زدن شکست خود در انتخابات 2020 است.

به گزارش «رویترز»، وزارت دادگستری آمریکا نیز در حال تحقیق از مقام‎های سابق کاخ سفید، از جمله رئیس سابق کارکنان کاخ سفید و «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور است.

«پنس» تایید کرده که در برابر یک هیئت منصفه فدرال که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا و تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای برهم زدن شکست او تحقیق می‌کرد، شهادت داده است.

«واشنگتن پست» نیز به نقل از دو نفر از افراد مطلع از موضوع گزارش داد، دادستان‌هایی که از شاهدان در برابر هیئت منصفه سؤال می‌کنند، درباره مکالمات با ترامپ و وکلای او و سایر نزدیکانش سؤالاتی را مطرح کرده‌اند.

شهادت «مارک شرت»، رئیس سابق دفتر «پنس»، بلندپایه‌ترین مقامی که در برابر هیئت منصفه حاضر شده است، نشانه‌ای است که تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره حمله به ساختمان کنگره و طرح «انتخاب‌کنندگان جعلی در حال داغ شدن است.

«واشنگتن پست» در بخش دیگری نوشت، بازرسان وزارت دادگستری آمریکا در ماه آوریل همچنین سوابق تلفنی مقا‎های مهمی مانند «مارک میدوز»، رئیس سابق دفتر ترامپ را دریافت کردند.

در همین حال سخنگوی ترامپ به درخواست «رویترز» برای اظهار نظر پاسخی نداد؛ همچنین ترامپ تخلفات را رد کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *