نژادپرستی عمیق در سیاست و ساختار جامعه انگلیس

8:22 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۴۰۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تحقیقات صورت گرفته، نژادپرستی عمیقی را که در سیاست و ساختار جامعه انگلیس وجود دارد، برملا می‌کند.

خبرگزاری میزان - گزارش تازه منتشر شده، که به بررسی جناح‌بندی در احزاب انگلیس می‌پردازد، دو نکته را کاملاً روشن می کند؛ اولا، درخواست‌ها برای «تنوع» اگر با درک دقیق ضد نژادپرستی همراه نباشد سطحی است و ثانیا، نهادها باید به همدستی خود در حمایت از سیاست‌ها و رویه‌های نژادپرستانه رسیدگی کنند.

به گزارش «میدل ایست آی»، جزئیات گزارش در مورد نژادپرستی که «دایان ابوت»، اولین نماینده سیاهپوست زن انگلیس، از اعضای حزب خود تجربه کرده بود، بر محیطی سمی‌ که او و سایر گروه‌های نژادی مجبور به تحمل آن بوده‌اند، تاکید می‌کند.

با توجه به خصومت نژادی که هم در پارلمان انگلیس و هم در زندگی روزمره تجربه می‌شود، بسیاری خود را از نظر سیاسی در انگلیس بی‌خانمان می‌یابند.

برخی دیگر گفتند که احساس می‌کنند «در سطوح مختلف احساس تحقیر، نادیده گرفته شدن و توهین کرده‌اند».

آنها در مورد حذف شدن از پروژه‌ها و بیگانگی در جمع کارکنان صحبت کردند که آشکارا «گذشته استعماری انگلیس» را جشن می‌گرفتند.

چنین افشاگری‌هایی باعث می‌شود که جوامع نژادپرستانه به دقت درباره آینده خود در سیاست انگلیس فکر کنند، و اگر بخواهند این مسیر را دنبال کنند، باید با آن‌ها مواجه شوند.

با توجه به خصومت نژادی که هم در پارلمان انگلیس و هم در زندگی روزمره تجربه می‌شود، تعجبی ندارد که بسیاری خود را از نظر سیاسی بی‌خانمان می‌بینند.

برخی ممکن است در مخالفت با کم اهمیت جلوه دادن ادعاها مبنی بر وجود «سلسله مراتب نژادپرستی» بر روی موضوع داشتن یک کابینه «متنوع» تمرکز کنند؛ به طور مشابه، می‌توان این بحث را مطرح کرد که جانشینی بالقوه «ریشی سوناک» برای نقش نخست وزیری نشانه است، و نشان می‌دهد که انگلیس با روابط نژادی رو به جلو حرکت کرده است.

با این حال، همانطور که «باراک اوباما» به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد، چنین تصورات سطحی پسا نژادپرستی و تنوع، تاریخ حل نشده و حضور مداوم نژادپرستی را پنهان می‌کند و نشان می‌دهد که نژاد دیگر یک دلیل مهم نیست، و بنابراین می‌توان به نحوی آن را کنار گذاشت.

رسانه‌های همدست با این نژادپرستی می‌توانند این مشکل را تشدید کنند؛ در انگلیس، روزنامه «دیلی میل» اخیراً به توهین مستند خود به مسلمانان ادامه داد؛ در صفحه نخست این روزنامه، ادعا شد که یکی از نامزدهای سابق ریاست حزب محافظه کار با شورای مسلمانان «تحریم شده» انگلیس ملاقات کرده است؛ این تلقین به این موضوع است که تعامل با گروه‌های جامعه مدنی مسلمان به اعتبار یک سیاستمدار لطمه می‌زند.

گزارش‌های اخیر مواردی از تهاجم مستقیم و غیرمستقیم و تجاوزات خرد را مستند می‌کند، مانند «تنها فردی از پیشینه اقلیت قومی بودن در اطراف میز جلسه»؛ با این حال، صرف‌نظر از اینکه چند اقلیت قومی بر سر میز مذاکره هستند، احزاب سیاسی در انگلیس خود مسئول سیاست‌هایی هستند که نژادپرستی را تداوم می‌بخشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *