تأکید رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بر اجرای برنامه های تحولی دستگاه قضایی در سال 1401

20:21 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۳۹۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در بازدید سرزده از دادگستری و دادسرای شهرستان کیار بر ضرورت اجرای برنامه های تحولی دستگاه قضایی در سال 1401 تأکید کرد.

خبرگزاری میزان_ رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه مهمترین هدف اجرای سند تحول، ایجاد رضایتمندی در شهروندان است اظهار کرد: باید تلاش گردد تا از همه ظرفیتها برای دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات قضایی استفاده شود.

وی افزود: محور برنامه های عملیاتی و تحول گرایانه دستگاه قضا عمدتاً در حوزه های حفظ حقوق بیت المال و صیانت از حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، بهره گیری از فناوریهای الکترونیکی برای تسهیل در دسترسی شهروندان به خدمات قضایی و رسیدگی سریع و دقیق به پرونده ها و اجرای احکام تعریف شده است.

بهرامی گفت: انجام این برنامه ها متضمن همکاری و تعامل فراگیر همکاران قضایی و ادارای است و انتظار می رود مسئولان قضایی با نظارت بر حسن اجرای امور، مشوق کارکنان برای انجام وظایف محوله باشند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به وضعیت نیرو در دستگاه قضایی استان بیان داشت: امید داریم با ورود نیروهای جدید الاستخدام پس از طی مراحل گزینش و مصاحبه، مشکل کمبود نیرو در برخی از حوزه های قضایی تا حدی برطرف شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر هزینه کرد اعتبارات و استفاده بهینه از تجهیزات نیز گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی لازم است مسئولان قضایی هر حوزه کارکنان زیر مجموعه خود را به صرفه جویی و استفاده صحیح و حداکثری از امکانات تشویق کنند چراکه در برهه کنونی حفظ منابع و سرمایه های ملی یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.

در این بازدید عبدالرضا علیمحمدی دادستان مرکز استان نیز با تأکید بر تلاش بیشتر برای رسیدگی به پرونده ها بهره گیری از کارشناس مددکار اجتماعی در حوزه های قضایی را موجب سبک تر شدن حجم پرونده ها و زمینه ساز حل و فصل اختلافات در دعاوی به ویژه در حوزه خانواده دانست.

لازم به ذکر است در بازدید رئیس کل دادگستری استان از مجموعه قضایی شهرستان کیار از کارکنان نمونه این مجموعه تجلیل شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *