سخنگوی دولت: دستگاه‌های اجرایی حمایت و استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار دارند

17:34 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۳۸۴۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت گفت: دستگاه‌های اجرایی حرکت به سمت حمایت و استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار دارند و تسهیلات بانکی و منابع مالی به سمت حمایت از این شرکت‌ها سوق داده می‌شود.

خبرگزاری میزان - علی بهادری جهرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران در جمع خبرنگاران گفت: تا مجموعه‌هایی نباشند که واسط دولت برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت های مردمی باشند، مشکلات مردم و کشور حل نخواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: یکی از ابزارهای معرفی ظرفیت‌های مردمی همین نمایشگاه است که به همت مجموعه دستیار مردمی رئیس جمهور دورهم جمع شده است، رئیس جمهور، وزرا، مقامات ملی و استانی به این نمایشگاه دعوت شدند تا غرفه هایی که مرتبط با موضوعات مختلف است را را بازدید کنند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه مجموعه‌ها می توانند به مقامات و مدیران اجرایی معرفی شوند و محصولات خود را به نمایش بگذارند.

بهادری جهرمی افزود: قبلاً مجموعه‌های مردمی باید خودشان را به دستگاه‌های مردم معرفی می‌کردند و کار خود را به نمایش می‌گذاشتند تا مشارکت داشته باشند اما دولت سیزدهم به سراغ این مجموعه های مردمی می‌رود و میزبانشان می‌شود و چنین فضاهایی در اختیارشان می‌گذارد تا ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند و دولت بهره‌برداری کند و این مسیر را با با قدرت و جدیت پیش می بریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال جهت‌دهی خود را به سمت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به سرعت پیش می‌بریم و ۴ آیین نامه در این راستا تهیه شده تا سرمایه‌گذاری در صنایعی که برای مردم پر فایده است، مانند آب و برق، بهداشت و کشاورزی انجام شود و منابع را به این سمت هدایت کنیم.

سخنگوی دولت گفت: دستگاه‌های اجرایی حرکت به سمت حمایت و استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار دارند و تسهیلات بانکی و منابع مالی به سمت حمایت از این شرکت‌ها سوق داده می‌شود.

وی عنوان کرد: حرکت و مطالبه دولت بدین سمت است که محصولات داخلی مورد استفاده قرار گیرند و به جای سفارش به شرکت‌های خارجی به شرکت های داخلی سفارش دهیم تا حمایت از تولید داخلی و اشتغال ایجاد شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *