با پیگیری دادستانی استان قزوین از 121 مورد فرار مالیاتی جلوگیری شد

13:59 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۳۱۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از جلوگیری از 121 مورد فرار مالیاتی به مبلغ 4 هزار و 184 میلیارد ریال و وصول 705 میلیارد ریال مالیات معوقه در استان خبر داد.

حسین رجبی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اقدامات دادستانی استان قزوین در حوزه «فرارهای مالیاتی» در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه، اظهارکرد: یکی از اقدامات دادستانی استان قزوین تشکیل «کارگروه شناسایی و تعقیب متخلفان فرار مالیاتی» بوده است.

وی افزود: در نتیجه تشکیل این کارگروه با سرپرستی یکی از معاونین دادستان استان قزوین اقدامات موثری در حوزه جلوگیری از فرارهای مالیاتی صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با دستگاه‌های مرتبط، گفت: در سال گذشته گزارشی از اداره کل مالیات استان مبنی بر 121 مورد فرار مالیاتی دریافت شد.

رجبی با بیان اینکه در سال‌جاری دادستانی استان قزوین به صورت مستمر و جدی تر فرارهای مالیاتی را پیگیری می کند، تصریح کرد: با بررسی تراکنش‌های مالی و بر اساس محاسبات اداره کل مالیات استان «4 هزار و 184 میلیارد ریال» فرار مالیاتی صورت گرفته بود.

وی با اشاره طرح پرونده‌ این تخلفات مالیاتی در کمیسیون مالیاتی استان، اضافه کرد: با پیگیری دادستانی استان قزوین رسیدگی به 30 درصد از این پرونده‌ها با مبلغ یک هزار و 256 میلیارد ریال به قطعیت رسید که مبلغ 705 میلیارد ریال آن وصول شد و مابقی مالیات نیز در حال وصول است.

انتهای پیام/


برچسب ها: مالیات دادستانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *