تشدید روند اسلام‌ هراسی در کشورهای اروپایی

12:42 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۳۱۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طی سال‌های اخیر روند اسلام هراسی در کشورهای اروپایی و به خصوص در انگلیس و فرانسه به شدت افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان – طی سال‌های اخیر روند اسلام هراسی در کشورهای اروپایی افزایش یافته و اگر به اوج خود نرسیده باشد دستکم بسیار تشدید شده است.

به گزارش «آناتولی»، یک گزارش سالانه که از سال 2015 تاکنون منتشر می‌شود حاکی از آن است که اسلام هراسی از سال 2020 در کشورهای اروپایی تشدید شده است.

یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید «با نگاهی به شش سال گذشته، بسیاری از ناظران به اتفاق آرا تاکید کرده‌اند که وضعیت اسلام هراسی در اروپا نه تنها بهبود نیافته، بلکه بدتر شده است، اگر به نقطه اوج نرسیده باشد.»

در این گزارش آمده است «این حقیقت به منزله افشاگری دیگری است که در رابطه با اسلام هراسی، منتشر شده است. مسلمانان فرانسوی و اتریشی در دست خشونت‎های وحشیانه دولتی که به نام قوانین ضد تروریسم مشروعیت داده شده، رها شده‌اند.»

اما موضوع مهمتر این است که اسلام هراسی در اروپا در حال تبدیل شدن به یک امر نهادینه شده است؛ این امر را می‌توان در کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس، اتریش و آلمان به وضوح مشاهده کرد.

یک موسسه خیریه مستقر در«لندن»، پایتخت انگلیس، که به مسلمانان در مواجهه با اسلام هراسی کمک می‌کند، می‌گوید که مسلمانان به دلیل مذهبشان در محل کار خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

علاوه بر این یک نظرسنجی که به تازگی منتشر شده، افزایش نگران کننده حملات اسلام هراسی را که مساجد و سازمان‌های اسلامی در انگلیس هدف قرار می‌دهند، نشان داده است.

این گزارش که به طور مشترک توسط دو سازمان مسلمان انگلیسی، گروه مشارکت و توسعه مسلمانان و ابتکار سرشماری مسلمانان انجام شد، نشان داد که 42 درصد از مساجد و مؤسسات اسلامی مورد بررسی، حملات اسلام‌ هراسی را در سه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

آلمان در مجموع بیش از 31 هزار مورد جنایات ناشی از نفرت را ثبت کرده است که 901 مورد جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *