رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ملاقات مردمی رئیس کل محاکم تهران در مجتمع قضایی خانواده 2 برگزار شد

10:43 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۲۹۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل محاکم تهران در سیزدهمین ملاقات مردمی در «مجتمع قضایی خانواده 2» با بررسی لوایح و مشاهده پرونده‌های قضایی مرتبط، دستورات لازم را جهت رسیدگی سریع به مشکلات مراجعان صادر کرد.

خبرگزاری میزان - در راستای برنامه های تحولی محاکم ، برنامه ریزی انجام شده و بازدید های مستمر و هفتگی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در «مجتمع قضایی خانواده 2 حضور یافت و با بازدید از مجتمع و بررسی عملکرد کمی و کیفی شعب با همکاران و مراجعان مردمی دیدار کرد.

یحیی جعفری در این برنامه با بررسی اظهارات، لوایح و مطالعه پرونده‌های قضایی مرتبط دستورات و ارشادات لازم را در خصوص دقت و سرعت در رسیدگی به مشکلات مراجعان صادر کرد.

رئیس کل محاکم تهران در حاشیه سیزدهمین برنامه ملاقات مردمی در مجتمع قضایی خانواده 2 بیان کرد: لازم است در جهت پیشگیری از اختلافات و دعاوی خانواده، در بدو ازدواج به امر شناخت و هم کفو بودن زوجین دقت شود چرا که یکی از دلایل مهم وقوع طلاق،عدم شناخت و مطالعه دقیق زوجین از یکدیگر است.

وی همچنین با قدردانی از زحمات جهادی همه همکاران قضایی و اداری اظهار کرد: مجتمع قضایی خانواده 2 با وجود «مدیر، قضات و پرسنل» با تجربه و متعهد پاسخگویی خوبی به مراجعان دارد و در حال حاضر موجودی کل مجتمع حدود یک هزار فقره پرونده است که قابل تحسین است.

در این دیدار مردمی «حجت الاسلام و المسلمین زمانی معاون امور کیفری رئیس کل محاکم، عموزادی سرپرست مجتمع قضایی خانواده 2 و آقای فلاح مدیر دفتر کل محاکم» نیز در معیت رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران پاسخگوی مشکلات و سوالات حقوقی و قضایی مراجعان بودند.

همچنین با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر تکریم ارباب رجوع، در فصل بهار ۱۴۰۱ در اجرای بند «ذ» از ماده ۱۶ دستور العمل « حفظ کرامت و ارزش های انسانی» در قوه قضاییه و همچنین دستورالعمل دیدار و ارتباط مردمی و در راستای سیاست ها و برنامه های تحولی محاکم با حضور یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونین قضایی ستادی و سرپرستان و جانشینان مجتمع های قضایی ۲۴ گانه، با اشکال مختلفی از جمله «ملاقات‌ های مردمی برنامه ریزی شده هفتگی (استانی ، ستاد محاکم و مجتمع ها)، دیدار مستقیم و بدون واسطه با مراجعه‌کنندگان در دفتر کار بصورت روزانه، بازدید و ملاقات با زندانیان، حضور در میزهای خدمت ویژه مساجد و نماز جمعه و ..» قریب به ۴۸۰ برنامه ملاقات مردمی برگزار شده و به حداقل ۴۲ هزار نفر از مراجعان در این برنامه ها خدمت ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل محاکم تهران از مجتمع قضایی شهید مفتح بازدید کرد

انتهایپیام/


برچسب ها: دیدار محاکم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *