رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 183 هزار ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی استان کرمانشاه از ابتدای سال 1400 تاکنون برگزار شد

10:22 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۲۶۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون بیش از 183هزار ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی استان کرمانشاه با هدف رفع مشکلات مردم صورت گرفته است.

پرویز توسلی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درخصوص برگزاری ملاقات‌های مردمی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر ملاقات مستقیم و بدون واسطه با مردم جهت رسیدگی به مسائل مشکلات قضایی آن ها، ملاقات های مردمی در دادگستری استان کرمانشاه به صورت چهره به چهره برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ملاقات های حضوری پرونده قضایی و مشکلات حقوقی مراجعان بررسی و در چارچوب مقررات و دستورات صادر می‌شود تا بارقه‌های امید نسبت به پیگیری مطالبات در دلشان روشن شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: ملاقات های مردمی، فاصله ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش می‌دهد و مراجعان به راحتی می‌توانند دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند به همین منظور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مسئولان نباید برای رفع مشکلات مردم، خود را محدود به زمان اداری کنند.

توسلی زاده اظهار کرد: در ملاقات های مردمی، جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری مشکلات مراجعان و پاسخ قانع کننده و درخور شأن ارباب رجوع، از موضوعات مورد نظر دادگستری کل استان کرمانشاه بوده و هدف غایی، جلب رضایت مردم است.

وی در ادامه گفت: شیوه دادگستری استان در این ملاقاتها روش اقناعی است. با ملاقات چهره به چهره و تا جایی که امکان قانونی وجود داشته باشد، مشکلات مردم پیگیری و رسیدگی می شود و اگر منع و مانع قانونی باشد با ایشان صحبت و سعی می شود با رضایت و اقناع از دادگستری خارج شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: ملاقات مردمی با مراجعان دوشنبه ها برگزار می‌شود که در این ملاقات ها پرونده ها و مشکلات قضایی مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد و حداقل اتلاف وقت برای طرفین حاصل می‌شود.

توسلی زاده در ادامه گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون بیش از 183هزار ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی استان کرمانشاه با هدف رفع مشکلات مردم صورت گرفته است.

توسلی زاده بیان کرد: از شهریور ۱۳۹۸ و تا پایان خرداد1401 بیش از 290 هزار نفر ملاقات مردمی انجام شده است و این تنها شاخصه مهم دادگستری استان نیست به طوری که رشد قابل توجه عملکرد واحد‌های قضایی این استان مورد تقدیر معاون اول قوه قضاییه قرار گرفته است.

رئیس دادگستری استان کرمانشاه گفت: از شهریور سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۳۹۹ یعنی به مدت ۱۸ ماه، تعداد ۱۰۷ هزار ملاقات مردمی انجام شده است همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان خردادماه سال 1401 تعداد 183 هزار ملاقات صورت گرفته است که نسبت به همه موارد مطرح شده در ملاقات‌های مردمی، پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

توسلی زاده اظهار کرد: در خصوص ملاقات‌های مردمی اعتقاد بر این است بهترین راه تضمین‌کننده سلامت دادگستری این است که مردم به آسانی به رئیس کل و مسئولان قضایی، قضات و کارکنان دسترسی داشته باشند. این دسترسی باعث می‌شود به سراغ واسطه‌ها نروند.

وی در ادامه بیان کرد: روز‌های ملاقات روز‌های دوشنبه است، اما روز‌های ملاقات‌ با رئیس کل فقط به دوشنبه‌ها اختصاص ندارد و تمام روز‌های هفته با مردم دیدار صورت می گیرد اما روز‌های دوشنبه حداقل با ۲۲۰ نفر از مردم ملاقات انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: اگر در روزهای هفته مراجعه کننده ای در داخل استان و یا خارج از استان برای ملاقات درخواست دهد حتماً پذیرفته می شود و حقیقتاً گاهی در این ملاقات ها موارد متعددی دیده می شود که مراجعه کنندگان صرفاً با نفس ملاقات با یک مقام مسئول قضایی و استماع صبورانه ی حرفشان با اندک همدلی و توضیحی به اقناع و آرامش می رسند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *