رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

28 زندانی در جریان بازدید رئیس کل دادگستری خوزستان از ندامتگاه مرکزی اهواز آزاد شدند

14:34 - 03 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۱۵۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در بازدید رئیس کل دادگستری استان خوزستان و هیئت همراه وی از زندان مرکزی اهواز، زمینه آزادی 28 نفر از زندانیان این ندامتگاه فراهم شد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی در جریان بازدید از زندان مرکزی اهواز که با حضور معاونان رئیس کل، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین آنان برگزار شد، به درخواست قضایی 140 نفر از مددجویان رسیدگی و در نهایت با آزادی 28 نفر از آنان با استفاده از ارفاقات قانونی و تاسیسات حقوقی موافقت شد.

وی سپس در جلسه‌ای که جمعی از مسئولان اداره کل زندان‌های خوزستان نیز حضور داشتند، گفت: باید تلاش کرد با غربالگری مستمر و صحیح و استفاده درست و بجا از ارفاقات و امتیازات قانونی، جمعیت کیفری سطح استان
تعدیل شود.

رئیس شورای قضایی استان خوزستان ادامه داد: زندان جای محکومانی است که وجود آنان در جامعه به واسطه اعمال مجرمانه‌شان، برای شهروندان خطرآفرین و آسیب‌رسان باشد و چنانچه غربالگری و پالایش زندانیان به طور صحیح و مستمر انجام شود، می توان زمینه آزادی تعدادی از محکومان جرائم مالی غیرعمد را فراهم کرد.

وی ادامه داد: دادرسی الکترونیکی نیز باید در سراسر استان اجرایی شود و از اعزام فیزیکی زندانی به دادگاه‌ها و آسیب‌های ناشی از آن پیشگیری شود.

دهقانی گفت: استفاده از پابند الکترونیکی نیز باید در اولویت قرار گرفته و از ظرفیت این ارفاق قانونی ارزشمند بهره‌مند شد.

وی با تاکید بر ضرورت بازدید از زندان توسط قضات، روسا و دادستان‌ها، گفت: تلاش ما بر این است که ماهانه به همراه سایر مسئولان از زندان بازدید و از نزدیک شاهد مسائل زندان و رفتار زندانیان و پرونده‌های آنان باشیم و درخواست‌های آنان را بررسی کنیم.

در ادامه این دیدار از بخش های مختلف ندامتگاه مرکزی اهواز نیز بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: بازدید از زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *